Tyskland....

                                              
Jag och Melle bestämmde oss för att åka till Tyskland och köpa hem sommar sprit. Å vilken härlig resa det var!! Fort gick den med. Packade min väska på Tisdagmorgon. Sovmiddag med Lilleman för att orka med resan. kl kvart över fyra bar det av för att byta bil. Måste ju ha en stor med skåp och grejer så vi kunde handla med oss. Sommaren är lång!!
Vi åkte från stan vid 17 tiden...kl 3 på natten var vi framme vid båten över till tyskland.
Oj glömmde vi hade med oss Melle´s mamma oxå. Allt för att få med oss massor tillbax... ;-)
Vi sov som intryckta sillar i hytten men finns det hjärte rum så finns det sjärterum. Visst är det så??!!
Kvart över fembåten över till tyskland sen va det bara att shoppa hysteriskt.
Å då menar jag hysteriskt... Helt sjukt mkt sprit/vin/öl fick vi med hem. Å så godis tillbarnen oxå!!
Nästan det bästa med hela resan va fan frukosten på båten på vägen hem. Så jäkla gott va det...
Lite läskigt måste jag nog erkänna att tunneln mellan danmark och sverige va...Man åker ju under vattnet... wwwiihiiiiii
Men det grejade vi ju oxå...
Hoppas att vi kan åka snart igen.....
                                             // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0