Morsdag....

27maj2007 zebastian
Har iof inte gått så långt in på morsdag, men jag känner redan att denna dag kommer bli bra. Zebastians morsdagspressent ligger här framme. Törs inte kolla på den än. Han kommer ju inte hem från sin pappa förrän efter lunch. I fredags när jag hämtade honom från skolan (förskoleklass) Så hade han en blomma med sig som dom planterat själva och fått till en blomma. Men han visste inte riktigt vad det var för blomma...
Jag är iaf glad när dom i skolan uppvaktar barnen att göra saker själva. Det är ju super kul... Å idag ska vi sno hem lite blommjord från min mamma så vi kan sätta blomman i en fin blomkruka. Dumt om en sån fin blomma skulle stå i en plastmugg.
Zebastian ringde igår och sa att jag fick öppna teckningen (försa sig) men jag vill vänta tills han kommer hem. För att den är så fint inslagen så... Han hade även fått skjuta med sin pappas gammla luftgävär som han hade som liten. Zebastian hade legat under altan och väntat på skatorna. Men det kommer aldrig några... tur var väl det. För han har öga för det där med prickskytte. Det umärksammade jag redan när han va rätt liten och vi var på gröna lund han, jag och Niklas. Då fick han skjuta med luftgevär och det gick riktigt bra.
Zebastian hade kört cross.
-Mamma jag hade gasen i botten hela tiden...Grymta va?

Ärligt så vet jag inte om jag tycker det är så grymt, då jag endast har en Zebastian!! Men det är väl bara att lära sig att blunda och stäna av hörseln. För jag befarar att han kommer bli lik sin pappa. Motor motor motor...
Men det är bra att han har nå intresse...

Jag försökte få in honom på Dans ett tag...Men misslyckades helt! Iof så gillar han att dansa här hemma i vårta vardagsrum men inte i någon klass... 
Jag tänkte att han kunnde bli lite lik mig iaf...
Nej, nu vill jag att det ska bli efter lunch så han kommer någon gång!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0