Press av mina barn

Mina barn!! vad kommer jag skriva under denna kategori då?? Jo om mina barn...ibland kan allt bli en salig blandning men tänker försöka hålla det lite så där lagom ifrån varann!! Ska göra en snabb press om mina barn. Sen ska det bloggas om allt lek, utveckling, slagsmål, tjat, skrik, gråt, samliv, diskutioner och uppfostran.

Zebastian:  Å som alla andra mammor tycker så är han världens bästa Zebastian ingen är så unik som honom. Kanske låter tramsigt men så är det!! Zebastian födde för 7 år sedan. Herregud vad tiden går fort. På västerås BB. Å efter den förlossningen skulle jag aldrig mer ha barn. 28 timmar och med tre dygns vattenavgång. Fy fan för sjukhus och andra hysteriska mammor på bb så jag tog min lilleman med mig hem direkt efter..... Nästan två månader tog det för oss att hitta ett bra namn för våran Kille... Zebastian passar honom som handen i handsken. Han heter även Daniel efter sin pappa. Å Petrus efter min farfar.
vem är han då? Han är spontan, han fattar ironi, han har humör, han är glad, han är sprallig, han hatar att utöva sprot, han gillar bilar motorsport, han gillar när det går snabbt, han är givmild. Det där var väl dom bra sidorna... ;-)
Han blir arg som satan, han smäller i dörrar när han blir arg, när han blir arg blir han som en tonåring, han sloss om han måste, han har ett hett temperament.... Han är helt enkelt väldigt lik sin mamma.
Han är en tvilling...en tvilling där munnen bara går och går... Å det är svårt att få stopp på honom. :-)
Han och jag kan bli så osams så jag måste bita mig i tungan för att inte säga nå dumt till honom. Han blir så arg på mig så han inger mer vill än att traska hem till sin pappa. Det är krig när vi inte tycker lika om nått...
Även fast han snart är sju...(två veckor idag) Så säger han att mamma det är så skönt att bråka med dig. För vi är arg super arga sen träffas vi på mitten och blir sams...Sen är det bra!!
Å det är sant...Vi bråkar blir sams och sen är det glömt. Inga sura miner efter åt!!
Zebastian kör cross och älskar dataspel!!

Alexander: Som alla andra mamor tycker jag att även Alexander är världens bästa Alexander och ingen kommer någonsin bli en bättre Alexander. Han är min Alleman...Minstingen i våran familj. 7 månader för någon dag sedan. Å som storebror ställde han oxå till med massa smärta när han kom. Med sätesbjudning fick han tas ut genom Akutsnitt på västerås bb. Även fast det enda jag ville var att få åka hem, var det bara att snällt ligga kvar på BB och ha ont så in i bomben i snittet. Det tog även lång tid denna gång innan vi kom fram till någon bra namn även fast Alexander har en annan pappa än sin bror. Kan nog vara jag som har problem *skratt* Men tillslut så blev det rätt. Han heter Karl efter sin morfar och Erik efter sin farfar (iof är karl vårat släktnamn och Erik Niklas släktnamn)
vem är han då? Helt ärligt så vet jag inte, jo det är klart att jag vet vem han är men det är så löjligt för allt kan ju ändras så mkt. Men just nu som 7 månaders bebis är han en helt underbar sådan och har alltid vart. Han sover så bra på natten han är snäll på dagen och man kan ta med honom var som. Han bara accepterar läget och är glad. Han är en softpotatis brukar vi säga, han har fått lungnet från sin pappa.
Visst har denna herre oxå humör som sin mor!! Han skriker till när det är dax för mat, ny blöja och när han tröttnat på att sitta/ligga på golvet eller när det är dax att komma och få lite kärlek av mamma eller pappa. han visar klart och tydligt när han vill till oss. Han älskar att bada och att gå runt i gåstolen och upptäka världen från en lite högra höjd. 

Hur är dom tillsammans då? Ja, det har vart bra från början. Zebastian har accepterat sin bror från dag ett. Han har gett oss tid att lära känna Alexander och han har inte visar någon svarsjuka vad jag kan veta. Kanske lite extra trotts. Men han har alltid förstått att det tar tid med en bebis, å att jag inte kan komma NU PÅ EN GÅNG!! Som jag kunnat i sju år. Men ser på honom att han älskar sin bror, han byter blöja (dock inte bajs), han badar honom och vill honom väl. Alexander kommer att ha Zebastian som idol och förebild. Det syns redan nu. När Zebastian försvinner från hans synfält vill han efter. Om han sitter på golvet så tittar han efter Zebastian så han själv tippar å börjar gråta. Går han i gåstolen så följer han efter... Han skrattar och blir så glad när Zebastian är i närheten. Å han acceoterar att det tar tid när Zebastian gör nått med honom. Som påklädnad eller nått i den stilen. Han sitter eller ligger snällt och bara leer mot sin bror. Det värmer i mitt arma mordershjärta!!
Men åren kommer ju att gå och jag har sagt till Zebastian att en vacker dag kanske du tycker Alle är pain!! Att du inget hellre vill än att han går ut från ditt rum och att du ska få vara själv. Men när jag säger det så skakar bara Zeb på huvudet och tycker jag är knäpp.
Men tänk...när Alexander är 7 och Zebastian 14....ska bli kul att se om dom kommer leka då... Å, om Zebastian accepterar Alexander i sitt rum om han har kompisar eller någon tjejdär... Ja, vem vet. Det får tiden visa!! //MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0