Sur som satan va jag idag....

25maj2007
Sur som satan var jag idag ett tag....shit för försäkringskassan!! Skulle kunnat strypa min handläggare långsamt om jag bara hade träffat henne. Idag skulle föräldrarpenningen komma. Jag vaknade i morse super glad på gott humör och satt mig vid datorn och bara njöt av tillvaron. Tänkte spana in hur min föräldrarpenning blev innan jag skulle begemig ut för systemet och Ica. Blev inget av det kan jag medela...Då jag ändast hade fått in 1600 kronor på mitt konto. Endast då för stora killen... Jag som tänder på alla sylindrar på en gång gjorde det även denna. Så när klockan va prick åtta ringde jag FK då hade jag plats 83. Ännu surare för en uselt system som kö... Tror nästan att min sambo kände på sig i sömnen att jag va sur som fan. Han vaknade!! Jag pratade med kundstjänst -hon kopplade mig. Jag pratade med västerås kundtjänst -hon kopplade mig. Jag pratade med min handläggare som inte var det längre -hon kopplade mig. Tillslut fick jag svar att alla i föräldrarpenningsgruppen hade möte till tio. Å ingen förutom dom kunnde hjälpa mig med att få in pengarna på kontot.
Jag har då lån, försäkringar och sparningar som dras från mitt konto på måndag... ARG SOM ETT BI tog jag mig i kragen tack vare mig älskade sambo. Som vanligt!!

Jag kan inte mer än tacka honom för att han får ner mig på jorden igen!!
Så när klockan var tio ringde jag lungt och sansat till FK. Men efter tredje kopplingen kände jag hur mitt tålamod höll på att tryta igen. Ingen viste något Å en såg bara att jag hade ett barn!! HALLLÅåååå!!
Men efter mkt om och men kunde en tjej hjälpa mig och jag var välkommen att komma ner för att hämta en utbetalningslapp. Så ner på stan...Till banken och sen var pengarna inne på mitt konto.
Då var det försent för system och ica.
För stora kille skulle ha lunch hemma och pappa skulle komma för att klistra väggar.

Pappa kom sen lunch ett va klockan när familje slog sig ner vid matbordet. Pappa tackade så klart för att han fick färdiglagad mat någon gång. Alleman fick burkmat, börjar bli en vana. Jag som sa för ett tag sedan att jag va en hejare på att laga egen bebis mat. Men jag tycker på något sätt att det är så smidigt! Visst är det väl billigare att laga egen mat, men det är sånt jäkla palt med allt. kötfärsen får inte steckas...allt ska kokas. Nej.... Jag ska bli en burkmats mamma igen :-) Skit samma om det kostar oss lite extra varje månad.
Jag målade en om gång till på garderoberna i det blivande barnrummet. Å Niklas damsög och la mer papper för att täcka golvet. Meningen var väl att vi skulle börja tapetsera men tack vara slarvet av FK så vet jag inte vart tiden tog vägen. Vi skulle ju på kalas i Ramnäs.... Shit jag va inte ett dugg ladad för massa ungar som skulle stoja och skricka runt mig. Men vad gör man inte för sina vänners barn. Så vips va vi i Ramnäs med ett relativt lyckat kalas. Zebastian har iaf hittat en ny vän.

Jag är glad så här efteråt att jag åkte. Det var roligt att träffa Jamilla och Jessica. Vi kollade på kort från tonåren. (FY) Å pratade nostalig...Medans barnen hade disco på övervåningen. Stackars Jessicas man som hade åttagit sig att vara discovärld...
Jag fick ta hand om fannsan...men det får jag alltid då hon gillar mig på nå särskilt vis. Det är lite hat kärlek. Hon gillar mig men samtidigt tycker hon att jag är aldeles för hård. Två ggr fick jag henne att gråta för jag sa nej... Kanske inte låter så kontigt att barn gråter vid ett nej. Men för att skriva det på ett fint sätt så är inte Fanny som alla andra barn. Hon har speciella behov och är väldigt svår att ha och göra med.
(fattar helt ärligt inte hur dom orkar där hemma)
Jag är tom med i hennes fotalbum... Nå fult kort har hon hittat oxå. Men det är kanske så hon ser mig... *skratt* Vad vet jag...?!?!
Men hon satt som fastklistrad på mig stundvis. Men det får hon...Hon tar när jag säger att hon inte kan vara som ett plåster och när jag berättar att jag inte kommer åka förrän om flera timmar.
Söt är hon oxå. *fniss* Så söt så man inte kan tro att det inte är som det ska....

Vi åkte bil hem med Jamilla och Oliver. Oliver och Zeb gillade varann stenhårt. Iof så är jag lite orolig då vi bor så långt ifrån varann hur det skall gå. Nu har dom iaf bestämt att dom skall leka nästa vecka. Oliver kan bli så besviken om det inte bli som man sagt. Så vi vuxna får bestämma dag när det passar och så att ingen är sjuk.
Hoppas hoppas att vi håller oss friska iaf.

När vi kom hem hade vi båda ont i skallen. Jag följde med Zeb hem till sin pappa. Hans helg/vecka...Han ville gå själv. Men områdets krog ligger precis i mellan oss. Så jag ville inte släppa honom ensam. Det var för mkt liv där nere. Iof så är dom flesta alkistanterna och gubbarna så rara och vet vem han är och så. Men jag anser ändå att det är mitt ansvar som mamma att se till att inget händer. Så vi trakade ner för att möta upp Danne (zebastianspappa) Vid korge/pizzan fick Zebstian en godisklubba av en stammis där nere.
Han ropade
-Rana (tjejen som jobbar där) nu kommer Zebba kasta hit en klubba.
Dom sitter ju ut nu på våren/sommare
Å en klubba fick han.
Ser på Zeb att han är förtjust i Rana...men hon är snygg så jag kan inte förstå varför han inte skulle vara lite tänd på henne. *skrattar*

Så nu sitter jag här...Å är helt slut. Jag vill inget mer än att sova...Men här ska göras barn. Inte för att jag vet om det är rätt tajming för det...men det är bäst att vi ligger i. Så det blir nått någon gång.
 
Ja det är helt galet men vi vill verkligen ha en liten bebbo till. Jag trodde väl aldrig att jag skulle känna sånt här sug efter så kort tid. Men det gör jag...
Jag tror ju att mkt ligger i att jag vet att Nicke vill ha en till tätt. Han och hans bror har ju haft sådan nytta av varann i alla år. Det är bara 13 månader mellan dom. Jag tror att han fått mig att få suget lixom.
Men nu vill jag inget mer än att få en liten Benji... *fnissar*
För jag tror helt ärligt att jag passar bäst som pojkmamma..... Eller jag är ju det... så vad vet jag!?!
Men kan uppleva mig själv som om att jag inte klarar av tjejers pip och gnäll...Men det kanske man lär sig?!? Nicke vill ju ha en tjej...
Han skojar ibland och säger att vi ska skaffa barn efter barn tills det blir en tjej.
Men vid fyra är det stopp här iaf... Sen är det bra!! Vi måste ju få plats oxå!! 
Nej nu är det slut bloggat för ett tag...kanske kommer på någon ny rubrik eller nå?!? //MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0