Styrels sektionens

planeringsdag var helt sjukt jobbigt.   
Inte jobbig så utan jobbig på det sättet att man inte är van att sitta still och lyssna och prata. Diskutera och använda skallen på detta sätt. Men det är roligt och man lär sig alltid massor. Det tycker jag är roligt. Å sedan har vi ett bra gäng vad jag tycker. Bäst är ju Mickis *fnissar* Nej men ärligt... Så är det och hon lär mig massor!!
Men det är en dag till eller en halv dag! Sedan ska vi ut på galej... Kryss till Åland.
Det känns super mysko att lämna min familj hemma för att kryssa. Det känns mest att lämna Jonathan en hel natt.
Dock till sin pappa men iaf. Jag känner mig trygg i det men det känns lixom lite konstigt bara. Min miniskrutt...
Jag tror ärligt att Jonathan kommer vara min miniskrutt även fast vi får mer barn. Kanske för att han var så sjuk och inte alls ville vara med oss där i början. Eller det ville han ju eftersom han KÄMPADE på så jävla bra. Men han kommer nog bli den jag kommer vara mest orolig för. Även fast jag kommer oroa mig för alla mina barn....
Eller det kanske man inte ska...ORO SIG!!

Idag har det förrästen gått super bra för min sambo. Han har skärpt sig!! BRA!! Tycker jag!!
Vi har alltså haft styrelsemöte och planeringsdag. Å Jonathan har vart med oss hela dagen. Gick över förväntan...
Det känns bra men ändå så tycker jag att man blir lite undanskuffad som mammaledig. Men alla är väl inte som jag.. Alla är väl inte så att man vill jobba och vara med i matchen fast man har små kids hemma. Men jag vill på mina villkor när jag vill och tycker det är roligt. Som tex på planeringsdagar och styrelsemöten och medlemsveckor och lite så.
jag vill om jag kan och det passar med barnvakt/dagis/skol/fritids för dem andra barnen.

Jaha så kom man hem och tre trötta killar gjorde denna mamma smått galen. Alla tre grät samtidigt ett tag. 8år av ren tjurighet för att han inte fick gå ut. 20 månader av ren trötthet och 3 månader av hunger. Så jag började med Alexander. Han fick sin välling och fick sitta brevid mig
Sedan Jonathan han fick medicin och ersättning och fick mat
Å så pratade jag med Zebstian medans dem andra åt.
Jag lyckades även i kväll att bevisa med mina vuxna ord att mamma alltid har rätt ;-)
Men jag är ändå glad att Zebastian försöker... *skrattar* Men jag gillar ju inte hans försök igentligen...

Idag berättade han att två av hans kompisar har tjuvrökt  
 
NU dem är ju för fan bara 8 -9 år. Jo iförrgår hade Markus tagit cigg av sin mamma och så hade dem rökt. Dem hade aldrig bjudit Zeb och tjejerna utan dem hade blossa upp den där ciggen säger Zeb.
Shit...
Ja jag svarade bara det är killar som tror dem är coola men dem är två stora mesar. Å du med din astma skall hålla dig borta från cigg. För det blir bara ap jobbigt för dig om du fastnar i rökning med astma.
Då säger Zeb...nej för fan orka vara tjurig som Nicke för att man ska sluta för att man var en mes när man var liten.
Hahahhaaaa
Zebastian och Nicke snackade igår om att han håller på att sluta snusa och att det är jobbigt och att han är tjurig för inget.
Så det gick iaf in för Zeb.
Men vad ska jag göra...?? Jag tror ärligt jag ska gå och prata med den här mamman. Eller iaf ringa... För det börjar gå lite långt nu...
Det är inte första gången jag tycker att den här killen svävar ute lite väl i sitt beteende.
Jag måste ringa... men tänk om det är en sån där mamma som bara skiter i. Hoppas det är en mamma som blir glad att man "lägger sig i"

Nu ska jag ringa och rådfråga min granne!! // MARIA MAROSKA

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0