Vad en två åring bör kunna??

Hittade detta på nätet...

tvätta & torka händerna själv - Ja fast torka är han inte så nog med

kan säga sitt namn - Nej, eller ja inte sitt hela namn. Han säger "lelle" eller "Alle" Vi kallar honom Alle här hemma

kan följa en berättelse i en enkel bok - Ja, och speciellt om det är hästar i boken

kan gå baklänges om man håller i handen - Vet inte, har aldrig testat faktiskt. Det får bli morgondagens projekt!

kan gå uppför en trappa men utan att växla fot - Ja, fast han växlar fot med. Sedan någon månad tillbax. Vi bor tre trappor upp. (även fast han helst kryper upp för dem så kan han)

kan sparka/kasta en boll åt ett bestämt håll - Japp!! Å han kan tom vilka bollar man sparkar på och vilka som kastas.

kan bygga torn m flera klossar & lägga dem på en rad - Ja

kan säga "jag" om mig själv - Nja...han säger Min eller Mej

känner till 10 kroppsdelar om man frågar eft dem - Japp och det kan nästan bli tjatigt

pratar i 2 ordsmeningar eller fler - Ja, ibland tom 4 ord *stolt* ex. Alle äta mat nu. Eller Alle vill hjälp tack (kanske inte den rätta ordföljden men det är fyra ord *skrattar*)

kan plocka undan saker på rätt plats - Ja

börjar bli torr på dagarna - Nja... säger till om pottan när det passar honom

kan leka enkla roll-lekar t ex laga mat - Ja

Fast han är inte äns två än. Å jag gillar verkligen inte att gemföra...Men det var rätt kul iaf. Undrar vad en 8 åring ska kunna göra?? kanske ska kolla upp det lite... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0