2008 är snart över..

å ett år närmare 2010 och regeringbyte. Är ett måste..Å en stor önskan från mig. 2009 tror jag är året många måste kämpa.
Både ekonomiskt och arbetsmässigt.
Detta är ju förståss vad jag tror.. Å vad dem som var arbetare och sjukskriva å som röstade på alliansen och trodde att dem skulle få det bättre känner sig lurade.
Det kommer vara en ekonomisk kris för många. 1 januari 2009 är det många som blir utkastade från försäkringskassan och får anförtro sig på socialbidragen.
Efter dem har sålt allt det äger och har...
Nej jag tror på ett regeringsbyte 2010 å jag är övertyga om att det röd/gröna blocket kommer att få rensa upp efter skatteskulder och kriser precis som förra gången svenskafolket som gick och röstade trodde att det blåblocket skulle göra något bra för sverige.
Men hur många gånger ska det blå blocket behöva visa att dem inte klarar av att regera över sverige??
Men det är väl klart...
Alla som röstade på dem blå trodde väl inte att just dem skulle bli "skadade" det blå blocket hör till dem rika. Synd bara att det är så många vanliga svensson som drabbas...
Men det är väl klart...
Alla dem som röstade blått hade väl inga barn, ingen gammal mormor eller någon sjukskriven eller arbetslös runt omkring sig...
KÄNNER ER FETT LURADE IAF...
Dem privata arbetsgivarna börjar köpa upp våra äldre boenden här i västerås. Nya privata företag med mindra krav på bemmanningsstyrka.
Jag tror ju iof att det är måga privata arbetsgivare som är bra och gör ett mkt bra jobb.
Men det är inte alla som drar dem humananormerna enligt mig iaf.
Att vara ensam på 8-12 gammla är för mig helt orealistiskt. Det är inte humant varken för den som jobbar eller för den som är sjuk och behöver vården.
Men det var väl klart...
Det var väl ingen som tänkte på sin stakars gammla släktning som måste vänta 1½ timme innan hon fick sin morgonkissiga blöja bytt för att två andra bråkar och slåss i korridoren utanför?
men nu var det ju inte detta jag skulle skriva om...
vad kommer hända 2009 då?
Jag vet ärligt inte...Jag bir ett år äldre... Å alla runt omkring mig med? Min mormor bli lastgammal

Det är något hon själv säger...
Jag blir ju Lastgammal...
Småbarnen som ser mig måste tro att jag är en dinosaurie på två ben.
Min morrmor är egentligen relativt tyslåten men ibland kommer det rätt mkt roligt ur munnen på henne.
Jag vet ju att det jag skall kämpa för 2009 är att min mamma ska få förnyfft att gå i pension.
Tror ni på det eller?
Eller iaf gå ner i tid
vara ledig en dag i veckan kanske?
Jag kommer aldrig få henne till det...men jag och pappa jobbar på det stenhårt.
Jag ska även börjar jobba 2009
FFS jag ska börja jobba....snart...typ om någon dag...hur fan ska detta gå? Hur ska jag kunna börja jobba...
Jag måste få glöden tillbax för att kunna jobba. Den måste jag ju hitta här på några dagar. För om 1½ vecka börjar jag...
Iof ska jag bara BARA jobba helger och bara var tredje helg.
Kanske bäst att jag slutar suga och börjar ligga...
Så slipper jag jobba...men jag vill inte bli gravid nu...jag vill inte ha någon höst eller vinterbebis. Eller det vill jag väl..jag tar det jag får... det jag bli vad det blir... Vi kanske inte äns får nå mer barn...vi kanske inte äns vill ha mer barn?
Nej...bäst jag suger lite till...

2008 har även gett mig massor...
Detta år har JAG verkligen märkt vart alla mina vänner vart.
2008 har mina vänner stått vid min sida när jag har haft det svårt och jobbigt. 2008 blev ett år med massor med prövningar.
När jag har mått dåligt eller känt mig nere har jag fått peppningar genom telefonsamtal, sms och peppningskomentarer i min blogg.
Våran 2008 fyllde jag 30. Jag den unga snygga pinglan fyllde 30.  
Våran 2008 gick mkt smidigt tyckte jag. Jag jobbade på och var höggravid. Livet rullade på... Det var inte mkt hinder utplacerade alls framför mina fötter. Mitt öde gav mig en lätt vinter/vår. Sedan kommer Maj och mitt livprövades...
Världens gladaste kille föddes... för mig är alla födlsar under och mirakel. Varje nyfödd bebis är helt underbar. Men att han äns överlevde är jag glad för... Jag såg hans liv passera mig.. som tur var hade han duktig och ihopjobbad personal runt omkring sig. Som faktist gjorde allt för att få han tillbax till oss. Å det sa bara poff så klarade han sig bra..ur allt vad maskiner och apparater heter.
Jag har blivit en starkare människa när det gäller prövningarna jag fått iår.
Jag har fått en annan syn på alla mina barn. Jag tar dem inte så själklart längre...Med det menar jag att jag är mer lyhörd och mer observant över vad som händer och sker. Jag har alltid vart det...men blivit det ännu mer.
Jag tar inte livet förgivet längre... inte lycka heller för den delen.
Hösten här hemma har vart en riktigt pärs... Kännslomässigt. Jag försöker än att hitta mig själv och se till att ha eget ansvar över mitt eget liv.
Nicke skulle sluta snusa...
Fy fan säger jag... han har nog aldrig vart så jävlig som han var då?
hade det bara vart han och jag hade jag bett honom fara åt skogen... Å aldrig mer återvända...
Vi har haft en svaka i vårat förhållande...
Planerna om giftemål har vi inte äns tagit upp denna höst...
Det är inte aktuellt...
För att jag ska kunna gifta mig över huvudtaget ska saker och ting lösas först. Det får vi lösa 2009 mkt är redan löst men mer ska lösas och utövas med.

kaffe behövs... för att jag äns ska orka med detta... hahhaaa  
Men hur som...
Vi har massor att lösa..
jag har massor att lösa med mig själv. Å skall köpa den där boken jag var med och tävla om förr ett tag sedan. Jag tävlade i en tävling under hösten...

Jag ska köpa den..Å kanske blir jag klokare..eller inte? Jag kanske är ett hopplöst fall...
Men när det gäller mig och nicke så älskar vi ju varann det har vi ju iaf kommit framtill och det är ju bra. Det är jävligt bra då har vi ju något att bygga på. Något bra...
Men jag tror att mkt kom ifatt oss denna höst...
jag har egentligen inget dåligt självförtroende jag måste bara lära känna mig själv lite bättre.
Mitt öde har gett mig ett bra 2008.
Jag har hittat nya vänner...En som betyder mkt för mig är Mickis.. KÄRLEK TILL DIG!!
Dem vänner jag har som Madde, Jessica, Nettan, Thette, Vickan har jag kommit mkt närmare iår. Kanske för att jag släppt in dem mer på mitt liv. Eller för att jag sett att dem funnits med mig under hela min och våran resa under 2008.
Jag skulle aldrig ha klarat mig utan mina nattliga samtal med mina vänner.
Jag har faktist under 2008 vågat tala om när jag inte haft det bra... Eller mått bra. Något som för mig vart super svårt innan. Jag har sett mig som en dålig människa när jag erkännt att jag mått dåligt.
Jag menar även fast jag vart ledsen har mina vänner stått kvar..
jag har inte vart konstigt för att jag mått skit
Jag måste säga att även fast hösten vart jobbig har den lärt mig massor...
Mina barn har under 2008 oxå gett mig massor med nya prövningar. Med läxläsningar och utbrott och testningar...Men jag överlevde dem med...
SÅ SUMMA SUMMARUM... 2008 ROCKADE DET MED... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

o en massa kramar o kärlek tillbaka till dig! =)



Ja, ni har verkligen haft ett tufft år....men som du brukar säga: man får inte mer än man klara....o du/ni klarar!!!!! Helt övertygad om att du/ni kommer kunna lösa det som är kvar att lösa och hålla det som är löst kvar så.



Kram!

2008-12-31 @ 11:59:42
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

o en massa kramar o kärlek tillbaka till dig! =)



Ja, ni har verkligen haft ett tufft år....men som du brukar säga: man får inte mer än man klara....o du/ni klarar!!!!! Helt övertygad om att du/ni kommer kunna lösa det som är kvar att lösa och hålla det som är löst kvar så.

2008-12-31 @ 12:50:01
Postat av: Mickis

Sv: aha, då tolkade jag ditt "krydda på" lite fel.....



Nä, men sånt är väl inte att krydda på, det är ju bara olika upplevelser, tycker jag =)



Tycker inte alls att du ska behöva försvara dig för det du skriver i din blogg....det är ju DIN blogg, med DINA upplevelser och känslor, det ska man inte behöva försvara!



Kramar

2008-12-31 @ 12:53:25
Postat av: Sara

Jadu det är inte lätt alla gånger, men man får fråga sig om det kan bli värre?!?! Hmmm..

Du får skriva vad du vill - o du gör det bra.

Stå på dig..



Kramis

2008-12-31 @ 20:48:04
URL: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0