Astma

om jag inte behöver sitta uppe och häcka på akuten i antt har någon skänkt oss en ängel.... Alexander har sedan lunchtid blivit värre och värre i sin astma hosta. Det är helt sjukt... Nu har vi inhalera med ca 2½ timmes mellanrum. Å snart är doserna slut för dygnet. Jag ångrar mig lite att vi inte åkte upp tidigare på eftermiddagen. Men ett tag trodde jag nästan att det vänt. Jag trodde helt ärligt att det var på gång bort. Men icke...
Han ligger där inne och hostar och har gjort sedan han gick och la sig...
Jag är absolut inte uppladdad för en natt på akuten...Men blir det så...är det väl bara att ta och se glad ut. Det jobbigaste blir bara morgondagen...
Å på torsdag...då vi har planeringsdag på våran sektion. Fan för barn (eller inte alls fan för barn men.....) ....ibland känns det som om rollen och mitt intresse för det fackliga och politiska sätter käppar i hjulet när vi både vill och är engagerade och har gemensamma barn. Men det är så det är...det hoppas jag dem förstår där nere oxå. (sektionsmässigt alltså)
Jag kommer ju aldrig kunna släpa Alexander till dagis på torsdag om det är så här...
Jag hade iaf tänkt att missa första delen på dagen då jag hade andra planer med tid hos våran nya sjukgymnas och nya teamet på Rehab.
Det är viktigast än allt annat. Å ny tid var knepig att boka om oxå då dem vill träffa oss innan jul för att planera för nästa år.
Men nu är det Alexander som har det tufft där inne...
Nu är jag frågan...ska jag väcka honom och åka in nu och hoppas på en fyra timmars på akuten. Eller ska jag invänta och kolla film och slöa/sova i soffan och åka mot morgonen.
Eller ska jag hålla tummarna och hoppas att detta kommer att gå över bara medicinen fått ge sitt... ??
Ibland har det vart bättre att åka in innan det blir som jobbigast för honom...Men vissa gånger har det gått över... medicinen har gjort sitt med hjälp av att han varvar ner...
Zebstian kan jag utan och innan...där har jag lärt mig NÄR vi skall åka in. Å när vi inte behöver det... när han kan stoppas in för ett bad och ånga på som fasiken i badrummet och sedan extra medicin så släpper det...
Men jag har inte riktigt fått in astma mamma örat och ögat för Alexander än.
Tur är väl det...för det betyder ju att hans dos av den dagliga medcinen är bra för honom....
Men så här är det... Alexander har som rutin att balla ur astmatiskt juletid... Första året han var nyfödd låg vi ju inlagda under hela julhelgen med Alexander...Å förra året hade vi två vänder till barnaktuen med astman. En några dagar innan julafton och en några dagar efter....
Så det är hans astma tider... Vädret? I DONT KNOW.... 
Vi får se vad som händer... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Ring om du behöver skjuts!!!! Kram



Hoppas han inte blir värre... =( Lillkillen =(

2008-12-16 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0