Det är helt sjukt...

här hemma. Men det märks väl att Alle är på bättringsväg iaf...
*peppar peppar ta i trä* Jag vill inte bli sjuk...jag vill inte ha denna sjuka... 

Julafton!!! 24/12 2008

Vi vaknade försent för våra planer men vi stressade inte för det. Vi tog det lugnt. Men tre sjuklingar i familjen så tog vi det lungt. Barnen sprang så klart in till oss och sedan ut till vardagsrummet...Å så in till oss igen. Tänk hur det kan tindra i fyra små ögon på det viset. För julklapparnas skull...
Å då har det legat ett par julklappar under våran gran ett par dagar iaf. Men det hade ju tillkommit några fler. Jag har nog aldrig det senaste året haft sådan ordning vid vårat frukostbord. Å då har vi egentligen aldrig oordning. Det gick fort smidigt och det var inte mkt mer än vårt tuggande och dem sjukas snörvlande och hostande som hördes.
Nicke delade ut julklapparna...
Det tindrade specielt i Alexanders ögon när han öppnade sina julklappar...Å där fanns nästan allt han önskat sig. Å titta...tomten köpt till mig...
HÄRLIGT!!
Zebastian var oxå glad och tyckte det var konstigt att det faktist låg en julklapp från tomten där... Han är tveksam till tomten. Men i min familj tror vi på tomten... Så han lär nog lära sig att sluta tveka.. *fnissar*
1½ timme sent stod vi vid busshållsplatsen för att bege oss till Nickes föräldrar.
Där bestämde även Nicke att NÄSTA ÅR SKA VI FAN INTE ÅKA RUNT NÅGONSTANS!!!
Tänk att saker och ting måste bevisas innan man får med håll...
(but i love him anyway)

Hemma hos Nickes föräldrar var Robban (Nickes storebror) Å efter ett tag kom även Ulla och Rolf  (nickes mormor och morfar)
Zebastian, Robban och jag kollade på Nemo medans Nicke låg och va sjuk i soffan, Alexander hjälpte sin farfar att duka fram.
(icke silverbestik)
Zebastian fick sina julklappar sedan bar det av för honom till sin mormor och morfar...Vi andra stannade kvar för brunch.
(lunch för att vi var sena)
Jonathan sov i trappen från när vi kom tills 1½ timme innan vi skulle åka till min mamma och pappa. Det märktes mkt väl att han inte var sitt rätta jag... Han åt ingen lunch utan fick i sig lite välling enbart... Hostade och roslade och var alldeles rödblommig.
Jonathan fick allt som stod på hans önskelista med...

Även Zebastian...hmmm nej det fick han inte... Han fick ingen dvd och ingen ny tv men det gjorde nog inte så mkt eftersom han blev överdröst av julklappar på den andra halvan av hans släkt...
(det är så jag mår illa)

Alles önskelista:
Blå saker
Orange
Grön
Rosa
Motorcyckel
och en Motorcyckel till Zebbe som han kan låna
Totto hästar
Kossa mu
Grisar
Docka

Jojjes önskelista (som Alle och Zeb bestämde)
Nappflaskor stora
Blöjor
Tvättlappar
Något att bita i
Bebis saker som låter...

Zebastians önskelista:
Jeans st 146/152
bio biljetter
Pressentkort på JC
Pressentkort på Stadium
Nya skatear skor sl 33/34
En dvd spelare
Ny tv

Men så var det... jag hade en mkt trevlig stund hos mina svärföräldrar. Å jag önskar att vi antingen firar jul alla här nästa år eller att vi tar varannat år med våra föräldrar för jag gillar att få ha lugn och ro...

Å så kom vi till min mamma och pappa... Pappa hämtade oss!
Vi dök på julbordet med alla dess rätter från när och fjärran. Jag är galen i sill och fisk...Å undrar varför vi inte lever på sill och potatis...det finns ju massor av roliga fiskar... Å potatis är ju Dá shit....!!

Två trötta killar sover gott i väntan på tomten...


Å så kom tomten....


Å gissa om Alexander var reserverad... Han hade nyss besökt pottan och kom ut för att det knackade på dörren... Å där kom tomten...
Han ville inte krama tomten... Men det skulle mamma göra tyckte han. Så klart vi kramas med tomten tyckte jag!!
Han fick täcke, lakan och påslakan av tomten så han inte skulle frysa om natten.
Han tackade försynt där han stod bakom mig. Hållande med en kramptag runt mitt lillfinger.
Det var verkligen hat kärlek till tomten i år.

Å hur gick det egentligen med Zebastians tvivlande...???
Han fick oxå besök av tomten... Å han blev mkt häpen när tomten såg precis lika dan uta som alla år och brevid stod morfar.
Hur kunnde detta komma sig...
Tomten hade viskat åt honom både på finska och svenska...
Du skall icke tvivla...
Han hade kramat och tackat tomten... Även han fick så han inte skulle frysa om natten.
Han ringde mig och tyckte det var mkt konstigt att morfar faktist var hemma när tomten kom... Men mamma...är det ritktga tomten...
KLART det är... sa jag!!
Han slutar att komma till dig sedan när han tycker du är förstor...Men han finns!!

Han hade skrytit i massor när han sedan kommit hem till sin farmor och farfar på kvällen...
Å när tomten där kommit hade han sett att det var farfar... Men han hade spelat med så bra sa hans pappa för kusinernas skull som var livrädda...
Han hade viskat i farfars öra...
Jag vet att det är du farfar men du gör det himmla bra...
Vilken rolig pojk...

Barnen somnade sött...Å så även Nicke som hade värk och högfeber...Men alla mina tre sjuklingar kämpade på bra och gjorde de dem orkade med!! 
 
// MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Mickis

Låter som en trevlig julafton, men förstår att ni inte vill flacka runt på olika ställen. Så hade vi förut också, men det har vi slutat med nu...pallar inte med det och tre ungar.



2008-12-27 @ 08:18:33
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0