Glass i stora lass...

när jag var liten fick jag alltid massor med glass när jag var sjuk. Undrar egentligen varför jag fick det... ? Men av någon konstig annledning har jag även fört över det på mina barn när dem är sjuka.... utan att egentligen veta varför?....Nu är det väl av ren vana...precis som man säger att jag ska aldirg bli som mina föräldrar när jag får egna barn. Å så sitter man här och gör saker som dem gör som man sa att man aldrig skulle göra. Nog för att jag är uppfostrad på sena 70 och runt 80 talet och även hade min tonårstid på 90 talet så körde mina föräldrar med fett mkt fri uppfostran...flower power stuket...  Nej men... jag hade verkligen fri uppfostran men till måttliga gränser dock. Mina föräldrar hade självklart gränsättning... Men oj vilka fria tyglar jag hade...
Men över till detta med glassen nu...
Mina barn får oxå alltid glass när dem är sjuka...Å när mamma och pappa skulle komma hit igår och jag sa att jag hade Alle hemma från dagis pga av snuva och massor med astma hosta hade dem självklart vart på ica för att inhandla just glass...

Å även jag saknar glass när jag är sjuk... Idag är Alexander inne på sin fjärde glass... En efter frukost...En till mellis...En efter lunchen och en till mellis.
Även jag har ätit fyra glassar....fast jag inte är sjuk. Men jag tror ju inte att jag skulle ge mina barn så mkt glass om det inte kom från mina föräldrar...eller skulle jag det...?
Vi äter förövrigt nästan bara isglass hemma hos oss. Även fast jag tror att barnen lätt skulle kunna trycka i sig en och annan vaniljglass eller strutglass så inhandlar vi bara in isglass här hemma. Någon gång köper jag hem någon rolig påse från glassbilen för att variera oss lite.
Men glass är iaf da shit enligt mig.
Jag ska nog gå och ta en till.... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0