Godmorgon!!

Eller det är det ju inte längre... Jag började skriva detta för länge sedan. Rubriken alltså! Jag tänkte mig en snabbt blogginlägg och sedan bege mig till staden. Men Jojje gallskrek hysteriskt för magont...Å sedan kom Alle och sa...
~ on i örat mamma...
SHIT...NEJ NEJ NEJ...inte nu absolut inte idag och inte nu...
Men jag tog det säkra före det osäkra och ringde familjeläkaren.
Fick rådet att lätta upp med näsdroppar eftersom han vart så snorig den sista tiden... Kan va trångt i rören.
Han slutade iaf gråta...
Fick näsdroppar och sedan så kom han ut från sitt rum när han legat på rygg i sin säng ett tag.
~ Nu bla igen mamma....
KAN jag ha sån tur att det gått över så snabbt? Eller att näsdropparna faktist gjorde nytta?
Jag har absolut inte någon lust med sjuka kids...Å jag har absolut inte tid med dem. Jag håller på att ljuga för min vän för fullt för att denne väns 30 årsfest ska bli rolig.
Jag är ju även Doula till min vän som skulle ha fött barn i söndags.
Vi var förrästen hos barnmorskan i tisdags... Bebisen låg som den skulle och bara väntar på att få komma ut. Eller göra sig redo.
Om jag är nervös...NEJ! Jag ska försöka att finnas tillhand så mkt jag kan och dem vill.
Mina barn skall förövrigt vara borta i helgen, så deras mamma och pappa kan gå ut och festa lite. Men alkoholen ska jag ta det lungt med då Vickan kanske behöver mig.

~Andas in genom näsan och ut genom munnen.... In ut....In ut.... In... å uuut...

Denna helgen är så fel att bli sjuk på.
Men men...med min otur så blir nog någon av dem sjuka...

 // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0