Igår satt faktist...

tomtemor alá Mariamaroska fart och köpte klappar till diverse anhöriga. Men ska det inte vara roligt att köpa julklappar? Det ska det va... Det känns endast som ett måste... Det känns så jävla trist att jag känner på detta vis...Att det känns som ett måste. Lustigt nog känns det bara som ett måste när jag inhandlar klappar till dem stora. Till dem små är det super roligt att köpa till och även slå in i fina paket. Zebastian och jag beslutade oss för att åka ner på stan igår förmiddags med gratis bus under två lördagar så var vi dock inte ensamma om att åka buss. Men det gjorde inget..:Det finns hjärterum under julen anser jag. Zebastian satt i mitt knä på vägen till stan.. så mkt folk var det på bussen. Gammal som ung. Fantastiskt... Folk pratade faktist med varann om hur trevligt det var med gratis bus. Samtalet för bussresan helt enkelt.
Nere på stan träffade vi Adam och Anette. Adam och Zeb fick först springa av sig lite på sigmatorget medans vi snackade lite skit och tog ut lite pengar.
Sedan var det dax... Fast jag måste faktist säga att ClasOlsson is Da shit...där hittade jag det mesta jag skulle ha faktist. Hahhaaaaa!!
Ja, men det var helt okey...
Sedan inväntade en armbågskamp på systembolaget...Shit vilken rullians i sprithyllorna. Fast det kanske är så här en vanlig lördag. Jag lyckas ju alltid gå dit annars tidigt på förmiddagarna med stadens A-lag. Jag är inte van med att faktist gå dit och handla med vanlig svensson. Jajaa... Grabbarna ville inte följa med in så dem satt på en bänk vid kassorna och terroriserad kassapersonalen. Tur vi känner dem i kassan... Annars hade det blivit pinsamt...Adam hade tom hjälp en gubbe att få i sin öl i kassen. Det blir nog nå bra av dem där två små en vacker dag...Även fast man vill slå den ena med den andra imellanåt. Speciellt när den ena gömt sig under trappen inne på JC. Å den andra står och asgarvar...
Jajja... nu vet dem iaf att man inte ligger och ålar under en trapp och att man inte skrattar för att uppmuntra dåligt beteende.
Vi åt lunch...
Shoppade lite till och sedan fick jag inget barn med mig hem. Tur var kanske det...för hemma möttes jag av tre sjuka killar...
Jojje 39.9 i feber
Alle med sina öron och sin hosta
och en pappa som var dunderförkyld.
Shit... två av dem var iaf någelunda friska när vi åkte.
Jag tog över...Med att få lägga mig och vila med Jonathan som vägrade att sova själv. Medans Alle fick bada med fetvadd i öronen och Nicke fick en lugn stund för sig själv ett tag. Dock med lite ansvar över den badande Allemannen.
Sedan rullade faktist kvällen på med gnäll från alla håll och kanter...
Jag unnade faktist mig tre glas vin medans jag slog in julklappar och försökte julrimma.
FAN va dålig jag är på att rimma... shit... !! Nicke och jag skrattade för första gången på en vecka eller så....
Först för att Nicke ville hjälpa till att slå in julklappar...men efter första packet var jag tvungen att säga...
Om du ska fortsätta hjälpa mig kommer vi bli osams...Å så asgarvade vi åt Nickes inte allt för fina paket. Det känndes bra att skratta...
Även fast vi faktist slutade dagen med att bli oänse... Men då var klockan 01:00 så egentligen räknas det väl till idag. Så gårdagen var super...  // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0