jag vågar vägra

att bli sjuk...jag ska inta systembolaget imorgon och köpa en liten wishey.  Tror ni det funkar? Min farfar gjorde alltid friskgroggar åt oss när vi var riktigt sjuka..RING INTE SOS...jag är normal och utöver icke detta på mina egna barn. Men det var sjukt bra friskhetsgrogg...Å mamma kör med den hon med...Jag tror ärligt hela släkten kör med den när dem känner att det börjar bli kört....
Jag svettas...fryser...svettas... fryser... Å så svettas jag lite till. Jag har ont i skallen och känner mig helt fucked upp i varende led...

(nicke hittade en gammal whiskey skvätt)

Våran friskgrogg består av..
En folköl som ångkokas upp. Varm ska den va...
En 4:a whiskey (för vuxen)
Sedan häller man ner den i de varma ölen och sveper skiten.

Det smakar som kattpiss lucktar...

Sedan lägger man sig utan kläder under ett täcke...Två filtar medans man tuggar på en vitlöksklyfta. Är man en fegis tar man och pressar vitlöken och blandar den med lite smör på en hårdbrödbit. Så fick vi det som barn...
Sedan ligger man där under...Å svettas och svettas och svettas... Å det enda man vill är att ta sig ut från lagret man har översig...
Men tillslut så somnar man...
När vi var barn fick vi även feberdempandepreparat... Så att vi verkligen sov gott... Alldels varma. Under natten bytte farfar
(eller den som gjorde det)
Ut det svettiga täcket mot ett nytt lakan och på med en filt.
Jag undrade som barn alltid varför vi somnade på en handduk men vet ju nu som vuxen att det är för att man svettas så jävligt...
Kroppen pumpar ur alla jävla bacilusker...
Å vips var man frisk dagen efter...

Jag ska göra en sådan ikväll...Om jag nu hittar en folköl oxå. Ska titta när jag skrivit klart...annars får jag göra detta i morgon kväll.
Jag har ju en whiskey iaf...  
Kanske funkar bra med bara spriten...

Farfar sa alltid den enda gången man får förstöra spriten är när man är sjuk eller gjort illa sig. 

Smärta...säger jag bara när han baddade ren sprit på våra leriga skrubbsår.... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Hua, det där lät riktigt, riktigt apäckligt -skrattar-

2008-12-29 @ 07:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0