Morgon stund har guld i mun del 2

Jag skulle ju velat vara tyst idag...hela morgonen. Men det går ju inte när man har tre shitkids hemma. Att vara tyst som mamma en hel morgon är ju helt omöjligt.
Mamma vart är det där?
Mamma kan du hjälpa mig med det här?
Mamma hit och Mammsen dit.
Det är okey för mig måste jag säga...Men det märks så tydligt. Nicke låter dem vara ifred på morgonen. Kanske för att han stiger upp, blaskar av sig, tar en macka på stående fot och åker till jobbet. Men dem ber inte äns honom om dem små små sakerna.
Ni vet dem här sakerna som man lätt bara kan svara Ja och Nej på.
Kanske för att vi eller jag skämt bort Nicke eller våra barn med att jag tar det fullaste ansvaret på vardagmornar.
Men ibland när jag är på sådant här humör så önskade jag att vi gjort annorlunda.
Men det är okey...Det är bara att bita ihop med tänket att jag fixar detta och allt blir bra när det är okey igen.

Alexander bajsade i pottan nyss

Nej jag ska ta och lyssna på familjens låt. Den gör oss glada...specellt mig och Alle. Vi sjuger den ihop. Jag tycker att han är grym. Med tanke på att han är 2 år och fixar engelskan med bragd.

Vi skall om fem minuter klä oss och traska till dagis. // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0