Nyårskvällen...

vi har faktist redan avklarat våran nyårsmiddag. Den bestod av förrätt och varmrätt. Det fick räcka. Rött vin och flädersaft till dem som inte ville ha vinet. Massor med vin till mig vill säga.
Nicke sover på soffan och Alexander och jag gottar oss i osbågar och något att dricka. Alexander räknar sina ostbågar. NOGA...
En två tre åtta nio nittiåtta etthundra åtta sjutton stycken säger han!!
Det smäller utanför oss redan. Iband smäller det så man skulle kunna tro att taket lyffter.
PANG!!! PANG!!PANG!!
springer Alexander runt här och säger när det smäller ute.
Dem skall snart kastas i säng våra små troll...
Nicke ska väl väckas...eller inte?
Jag vet inte...
Vi har bestämt oss för att kolla på film i kväll.
Det finns inget vettigt på tv en kväll som denna. När nästan alla firar med sina familjer eller är på fest. Hade vi haft Zeb här hade det var annorlunda. Då hade jag nog gjort nyårsmaten till senare. Eller iaf sparat något...eller gjort en godefterrätt....Panaccota kanske till oss när dem små gott för att sova.
Ingen av våra småtroll har någon större glädje av att hållas uppe. Så vi håller vanliga rutiner...Vi drar ut på det tills Alexander ostbågar är uppätna.
Sedan tänker jag faktist ta mig till duschen, försöka skubba bort mitt halsont...Å sedan krypa ner under min julaftonspläd och kolla på film.
Med eller utan Nicke...
Det är relativt svårt att sova sig igenom nyåret här på beverlyhovda.
Det skjuts här varje år så man skulle kunna tro att man är i rena kriget. Fy va hemskt egentligen... Men iår har vi inga egna raketer eller smällare utan vi tittar på när grannarna skjuter bort sina pengar... INTE FINGRAR hoppas vi!!
Om vi har haft fest här eller middag för godavänner har jag alltid köpt hem lite små smällare för att barnen ska ha något att gå ut och göra när dem bara VÄNTAR... så där innan dem blir så jävla trötta så dem blir jobbiga. Gnälliga och vill inget mer än att klockan ska bli 12.
Då är det bra att kunna gå ut lite tidigare och dem barn som vill somna då får somna och dem som inte vill har iaf fått sin väntan lite lindrigare.
Eller så har vi helt enkelt väntat till 12. Det har berott lite på ålder på kidsen som vart här med.
Jaha...nyårskvällen...sista kvällen på 2008!!
Har jag något att säga...

DET SOM INTE DÖDAR DIG HÄRDAR DIG!!  // MARIA MAROSKA ses 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0