Sov somna in

Nicke fick gå själv på utvecklings samtalet för Alexander på dagis idag. Ingen riktig information har givits från min sambo än. Han kom hem...kastade sig på soffan...Å ville sova typ, jag bad honom att han skulle gå till Zebsatians rum och vila ett tag istället. Det jag fick veta var att han är social och glad och att hans språkutveckling är på topp. Å så att han har bra minne. Sedan frågade jag...var det inget mer då? Då fick jag världens spydigaste svar... Ja, jag viste inte att jag skulle ta med anteckningsblock...

Om jag hade lust att mörda då...JAAAA!! Men istället svarade jag bara...Nej men jag ville bara veta eftersom det rör vårat barn...men gå och vila du lite på Zebastians säng..Å där somnade han sött in. Jag förstod att det skulle bli så här...eftersom Nicke är ur usel på att framföra information.
Enligt mig då...Å när det gäller mig...oss.
Jag vill ha välldigt utformad information... In i minsta detalj om det skulle gå. Men jag vill ha den utförlig iaf. Inte två meningar och så var det slut.
Jag vill inte veta varenda ord som saas. Men jag vill veta mer än att han är glad och social för det vet jag..Å att han pratar massor vet jag oxå.
Jag vet ju att dem tar upp exempel när det gäller barnen. Men jag får väl veta när han vaknar...
Men istället för att bli arg och lacka ur...så tog jag det med rooo.
Jag övar... Jag över på att inte snäsa av så fort det inte passar mig eller om det inte blir som jag tycker att det ska bli. Så som jag anser är rätt...
Jag kämpar stenhårt på att acceptera att Nicke inte är som jag...
Men jag vill ju så klart veta mer...
Iof så verkade samtalet gått jävligt fort. Så det var nog inga bekymmer med vårat mellersta barn. Men iaf....
Nicke ska få sova en stund till...Jag och Alexander ska gosa ner oss i soffan igen... Jonathan kommer strax vakna...
Jonathan klockan Andersson...det är min son det!!  
// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag hade inte heller nöjt med ett sånt svar, inte en chans att det var typ det enda dom pratade om.



Våra utvecklingssamtal går också rätt fort, men nog tas det upp mer än sådär.

2008-12-17 @ 16:07:49
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0