Tre av fem

i denna jävla kaos familj äter pencilin nu... Jag blir galen... Jag känner hur familjen håller på att rasa samman. Nicke går inte att prata med..han tycker att jag ska ta alla beslut... Å skiter typ i vilket. Det enda han tog ställning till idag var att åka hem från stan typ. Annars går han bara där som en levande död...
Efter en helvaken natt känner jag mig inte alls på topp. Jag skulle mest av allt bara vilja gråta... Inte för att det är speciellt synd om mig... utan för att det är som det är... jonathan har sovit två timmar i natt... Å sedan mellan halv sex och halv åtta... Nicke vaknade fem i natt med ap ont i öronen...
Jag vet inte hur just din karl är eller sambo eller karl är när dem är sjuka...Men min tycker mest synd om sig...
Å jag tycker givet vis oxå synd om honom för ont i öronen är bland det värsta man kan ha... Så fem gick han upp... åtta ringde jag till Jonathans läkare... tid 11:00... tio över åtta ringde Nicke sin tid 9:00. Nicke kastade sig iväg till sin vårdcentral och jag packade ihop mig och barnen och åkte ner till Jojjes läkare....tjugo i tio träffade vi Nicke utanför apoteket... ÖRONINFLAMMATION... 

Vi gick till clasolsson som jag skrivit förr är den butiken dá shit...
Sedan velade vart vi skulle gå och köpa årets korv...Erikssons har ju KK eller nåt? Där var det ju stendött iaf... Men efter mkt tänkande kom jag på Vi har ju fan en ny saluhall i stan...

Men först var det dax för Jojje...
ÖRONINFLAMMATION och LUNGINFLAMMATION

MEN BRA.... Så här sitter jag dagen före julafton och det enda jag hör är gnäll...

När vi väl kom till apoteket trodde dem på apoteke att vi hade fått utskrivet fel dos till jonathan...Så det var bara att göra lite stan...
Som jag absolut inte ville...

Zebastian gnällde från vi gick från vårdcentralen tills vi kom hem. Så honom har jag hänvisat in på sitt rum för att städa... Jag hör damsugaren hysteriskt köra runt där inne...

Alexander har gråtit från när vi åt lunch tills vi kom hem för han har feber... Snoren har runnit och det sista han ville var att vara på stan....

Nicke... han har inte sagt så mkt...han har mest vart tjurig...Å kanske med all rätt med sin värk i öronen...

Jag erbjöd mig att stanna kvar på stan och vänta på att apoteket skulle ringa upp mig. Men Nicke hade ingen lust att åka hem och laga mat och jag hade inte heller lust att åka hem själv med tre barn som var vrålhungriga så jag beslutade att vi åt på stan...
Barnen ville ha Donken men det vägrade jag idag...
Husmanskost blev det...

Saluhallen var förövrigt en besvikels... det var mkt som erbjöds...men den var ju hur mini som helst... Jag hade förväntat mig något stort... Men ack vad jag bedrog mig...

Hur det än var så tröttnade vi... Vi gick till backa till apoteket... Vi var tvugna att komma hem. HEM HEM HEM HEM...

Jag har sedan 12 endast känt mig som en argsint jävla morsa...
Det enda jag sagt är...
Zebastian stå still
Zebastian sluta hålla på med dina bröder
Zebastian sluta sa jag
Zebastian NEJ
Zebastian sluta nu
Zebastian ALLVARLIGT NU...
Zebastian
Zebastian hörde du inte vad jag sa...

Alexander...snälla sluta gråta...det går inte fortare om du gråter..
Alexander...snälla sitt still i din vagn...
Alexander..
Alexander...

Zebastian sluta göra så där...ser du inte att Alexander gör lika dant...
Zebastian och Alexander... sluta före ent sånt liv... Ni väcker Jonathan...

Men jag slutade nyss...jag orkar inte äns höra min egen röst....Så alla barn har fått varsin utskällning och gråter nu på sina rum....
Jag kännde för ett tag sedan att jag kanske skulle ha skällt ut dem på stan...Men mes som man är så rädds man lite för andras blickar och åsikter... JÄVLA MES JAG ÄR...så var jag aldrig förut..jag kunde skälla på dem vart vi än var...
Jag ska bli som jag var förr...Jag har väl aldrig brytt mig om vart jag har varit...Är det för att man är äldre?

Nicke pratar förövrigt i sömnen...DÅ HAR HAN FEBER.... Så jag ska inte skälla på honom...jag är tacksam för att han iaf höll mig lite sällskap så här i vårat kaos...

SOS FAMILJ ska jag söka till nästa säsong.... 
NU ska jag julstäda.... GE alla som ska ha pecilin...sedan ska jag försöka ta mig det där badet jag skulle ha gjort igår kväll...som jag inte har gjort än....

Ha tid för sig själv....?? VAD FAN ÄR DET??? // MARIA MAROSKA

ps: pencilin dosen var rätt...så vi var på stan 2 timmar extra bara i onödan...fatta va mkt jag hade hunnit hemma...FITTOR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0