Alla som känner mig vet...

att jag kollar på tv 4 + men jag kan inte sluta tänkta på det här med folk som gör dumma saker i livet. Igen tar vi upp detta i "våran" tråd på fl. (sajten familjeliv) Själklart med olika åsikter om tex folk som har mördat... Vissa är för fega att kommentera, andra bryr sig inte och vissa tycker som jag och vissa tycker absolut inte som jag. Det är inte första gången jag hamnar bland människor med dessa HATA kännslorna för folk som tagit sne steg i livet.
Döm ingen...Är mitt motto (iaf ibland)
Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att det ska bli bra.
Men vi pratade om Mordet på Nathalie. Ett jävla vansinnes mord enligt mig..Det är väl alla mord helt sjukt egentligen. Jag har mkt svårt att förstå hur folk kan göra sånna handlingar i livet. Att döda någon...
Jag har ju svårt att förstå massor som är våldsrelaterat. Eller sexrelaterat inom normen våldtäckt/barnsex.
Förr har jag alltid kastat ur mig kommentarer i stil...Har man gjort något sådant borde man få det värsta straffet och dö...
Men jag har vänt om helt..HELT...

Okey att sverige har sjukt lama straff emellanåt. Det tänker jag inte sticka understolen.
Men åter så har denna sak hamnat på min näthinna...

Jag kan inte låta bli att säga det...

Det kan vara din son/dotter som folk önskar livet ur för att dem gjort ett felsteg i livet.
Jag har tre shitkids...Mina ögonstenar här i livet. Jag försöker att lära dem vett och etiket och att rätt och fel och att handla sunt här i livet. Utan våld och hårda ord framför allt... Utan rasistiska åsikter.
(iof kan det var rätt svårt att vara rasist med min härkomst) Men motvänd rasism då. Alla människors lika världe.
Men det är inget som kan ge mig garantin att dem inte skulle göra något som är fel.

Psykiska sjukdomar kan sätta käppar i hjulet och man gör något dumt. Psykvården borde få mer pengar så folk kan få hjälp. NEJ det suger fan... Det suger att folk inte kan få den hjälp dem vill ha.

Jag hör ofta hur folk vräker ur sig. Den där jäveln dödade henne han borde fan stenas, dödas, spöas osv.
NEJ det borde han inte... enligt mig. Han borde sitta sitt straff och så hoppas vi på att sverige kan ge honom det han behöver i terapi, vård och hjälp.

Det blir bara en ond cirkel...
DU DÖDADE HENNE
JAG DÖDAR DIG FÖR DU DÖDADE HENNE
VEM DÖDAR MIG FÖR ATT JAG DÖDAR DIG
VEM DÖDAR DIG FÖR DU DÖDADE MIG
OSV....

Vem ska stå där och dräpa, stena och döda...
Nej det klingar så fel så jag mår dåligt...

Vist fan förstår jag att folk som blir drabbade av dödsbud pga mord eller föräldrar som får veta att någon antastat deras barn känner en vis hat.
Men vi har lagar för en skull för att inte behöva ta till våld.

Jag tror ju själv att jag skulle bli galen.. Jag skulle spricka av ilska. Men någonstans måste man låta vissa saker skötas av dem som kan.

Jag tror ju inte heller på fängelse vid alla brott utan jag tror att hjälp och rättspsyk kan göra ett bättre jobb med vissa.

Men vad vet jag egentligen.... Jag är ju bara en snäll medborgare i mina bästa år. (tror jag iaf) // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0