Allvarligt...

Är det bara jag som tycker illa om F-kassan och Löne assistenterna?
Nu kanske jag skriver för mkt innan allt är klart...Å jag kanske tom är upprörd innan detta är klart.
Men jag ska ju börja jobba i januari...Mina helger... Fredag, Lördag och Söndag... Vartredje helg. Vi har ett sexveckors schema och då krånglar visst till det massor. Å det krånglar ännu mer eftersom våran löne tant verkan ha fingret uppstucket någonstans...
Jag är ingen 7-16 arbetare eller Måndag till Fredag jobbar... Jag jobbar hur som i 6 veckor. Alltså kvällar, helger och dagar. Är ledig lite mitt i veckor och ja två helger i rad. Vi har ett helt underbart schema. Som Mia på natten har gjort med samråd med mig... Klappar mig själv på huvudet lite. Men det är soft som fasiken...mkt ledigt men endå super okey. Kanske lite mkt kvällar för min smak men det är så vi har det våra brukare behöver ju dygnet runt vård. Så det är bara att fesa och gå dit.
Men iaf så krånglar detta till det fetta mkt... Så nu har jag ringt Facket... (tack för hjälpen löööve) Jag har ringt min chef så tycker att jag har rätt för en gångskull... Å tycker att jag ska väl få göra hur jag vill med min färäldrarledighet och hur mkt jag vill jobba eller inte...
Men tydligen så säger min lönetant att man bara får vara ledig 75, 50 eller25% när man föräldrarledig. Så då måste dem alltså räkna ut hur mkt de är på 75%
(det har redan facket gjort till mig )
Hon säger även att jag inte kan ta ut pengar från F-kassan medans jag är föräldrarledig... Men när jag ringer till F-kassan så säger dem att det har inte dem med att göra. Bara jag skriver in till dem hur mkt jag ska jobba och hur mitt schema ligger. Så nu har jag pratat med min handläggare där...Som säger att jag får jobba hur mkt jag vill och när jag vill bara det är okey för min arbetsgivare.
Men att jag skall tänka på att när Jonathan är 1 år måste jag jobba eller ta ut föräldrar dagar á fem dagar iveckan. Så jag inte tappar min SGI. (heter det så?)
Men det krångliga är att varför kan inte min lönetant ringa till min handläggare och så fixar dem det här tillsammans. Sammarbete över gränserna funkar inte det eller?
Å min chef hon är bara upprörd och fatfar inte varför det ska va så krångligt...
Min lönre tant har tappats när hon var barn.... PÅ något betong golv av något slag...eller så har hon helt fel eller missuppfattat detta på något vis...

hur som ska min chef styra upp detta..:Å nu har ju jag gjort det jag måste...ringt F-kassan och även ringt mitt fack för att se vad som står där i våra föräldrarledighetsregler...
Även fast Nicke fick det till att tydas lite så som min lönetant sa. Så är det väl som F-kassan sa att hon har massor med "kunder" som både jobbar och är föräldrarlediga...

Mickis...HJÄLP!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Klart du får göra som du vill med din ledighet el. hur mycket du jobbar, i samråd med AG förstås, men ni är ju överens så då borde det väl inte vara nåt problem.



En kollega till mig ringde om typ samma sak för ett tag sen, hon ville ta ut f-ledigt bara någon enstaka timme, nån enstaka %, men då sa också lön att hon var tvungen att ta minst 25% annars är det tjänstledigt utan lön som gäller....vilket inte stämmer.

Hon fick dock ge sig då både jag, nån på sektionen och FK sa samma sak.

Hon på lön försökte då också lägga sig i huruvida kollegan skulle ta ut FP eller inte (vilket hon inte skulle) men det har inte lön med att göra. Lön jobbar med jobbet el. ledighetsansökan, har ingenting med FK att göra.

2008-11-12 @ 12:10:10
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Whitey

ja, det vore rätt roligt på anstalten..

2008-11-12 @ 15:10:19
URL: http://whitey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0