Ärligt...

Jag orkar inte... Jag är helt slut... Jag är fett gammal...Jag är inte bakis....
Men jag orkar inget....
Tog mig iaf i kragen för att göra iordning kidsens pepparkaks kalender...Eller vad jag nu skall kalla det.
Jag är anti chokladkallendrar och kallendrar där man får en sak varje dag fram till den 24:de december och jag är anti köpa kallender för att hänga med på tven.
Förra året såg vi nog 3 av 7 avsnitt per vecka. Nog för att det var en super bra jultv förra året men vi är inte familjen följa slaviskt adventskallendern,.
Kanske för att vi har kvällsträningar för Zeb. Han missar en del.
Så jag fick iden när jag och pappa var på coop.
24 pepparkakor med hål i fick idag glasyr på sig med varsit nr. Å sitter nu med röda band och dinglar i våran kökslampa. Varje söndag finns det varsin papparkaka till barnen dem andra dagarna får dem dela på en. Annars skulle det blivit en herrans massa pepparkakor som skulle dingla.. 48st.
Så jag och Alexander satt oss vid köksbordet på eftermiddagen och fixade glasyr och började göra fina pepparkakor.
Riktigt nöjd över mig själv...För att jag äns orkade göra något... Sedan om det blev så snyggt vet jag inte...men det är iaf något som får barnen att räkna ner till julafton... Som vi förövrigt har försökt att diskutera ett ex antal ggr denna helg. Men vi blir bara irriterade på varann... Så fuck julen! ;-)
// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Det var ju en kul idé :)

2008-12-01 @ 07:10:25
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0