Barnvakt...


Barnvakt?? Alltså jag funderar mer och mer på att ragga en barnvakt. Allvarligt...seriöst...Förutom mina och Nickes föräldrar behövs någon som kan vara med våra barn när vi har styrelsemöten, nomineringsmöten, Medlemsmöten, träningar och nöjen.
Mamma och Pappa är magsjuka...Å har vart sedan i måndags. Jag kan ju säga att jag är livrädd efter förra vändan med våra kids att dem ska få det igen....
Jag har ju hoppats på att dem skulle bli bättre tills i morgon. Men icke...Igår hade dem spyt allt dem fått i sig...Idag mår mamma ap illa och har hög feber.
Pappa ligger idag med frossa och det enda han äter är blåbärskärm lite då och då.
Våran förse barnvakt är alltså sjuk...
Våran andre barnvakt har bridgetävling torsdagkväll...Hade det inte vart så att hon skulle vart dommare och den ende ansvarige där hade hon gärna ställt upp.
Men det hjälper ju inte mig nu...
Vickan vill jag inte äns fråga...Hon är höggravid och har inte äns 10 dagar kvar till bf. Det enda hon väntar på är att få boa och bara vilar. Jag vet att hon är trött...Så där tänker jag inte äns fråga.
Å alla andra har egna shitkids som oxå skall sova och har rutiner att följa....
Så det jag skulle behöva är en barnvakt... EN bra sådan...som jag vågar lämna mina barn hos.
Jag var ju barnvakt när jag var liten till tre skitungar... Det fixade jag super bra...från när jag själv var 14 tills jag var 19ställde jag upp.
Men jag vill nu inte ha någon 14 åring här...Men är det ingen som har en syrra eller en brolla eller något som kan vara barnvakt...
Både jag och Nicke har brollor...MEN jag skulle aldrig i min vildaste fantasi lämna mina barn till varken Robban eller Jonas.
Nickes brolla han kan ju knappt ta hand om sig själv så det går ju fett bort...
Å min brolla kan inte byta blöjor så det går fett bort det med...
Min brolla är klockren annars...grabbarna älskar honom...men han älskar inte deras bajs...Iof så har min brolla fett med tjejkompisar han skulle kunna ta med sig. Men NEJ...
Han var barnvakt till Zeb en gång när jag jobbade för milljarder med år sedan. Zeb hade iaf blöja nattetid och ibland när vi var ute länge.
Å Jonte sätter på Zeb en blöja och så går dem ut och leker.
(jag skulle ju inte satt på en blöja men men)
Zeb bajsar...Å Jonas ringer sin tjejkompis som får komma och byta bajsblöja på Zeb för han kan inte för han håller på att kräkas...
Å jag har två blöjbarn nu....
HAhahaaaa

Nej jag skulle vilja ha en ansvarsfull tjej eller kille som är här. Som kan laga mat, vara konsekvent och följa våra rutiner.
(iaf någelunda)
Som klarar av bajsblöjor, kräkor, trottsiga barn och en kontrollfreak till mamma....

Å självklart får man ju betala då...men jag skulle tycka att det skulle vara så bra....

För om jag inte hittar någon så är det tredje gången jag missar vårat styrelsemöte...Iof är det väl inget som säger att Nicke inte kan vara hemma.
MEn jag känner iaf att han ger mötet mer än mig. Kanske för att han jobbar där nere? Å är mer insatt...men jag blir ledsen när man inte kan vara med båda två...
Å nu kan jag ju inte skylle detta på någon annan...
En barnvakt är sjuk och den andre hade andra planer... //MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0