Dagen

Vi blev lite sena till dagis idag. Men vad gör det. Jag ringde och sa vi kommer. Ni kan börja med samlingen så kommer vi så fort vi kan. 10 över 9 var vi på dagis då satt dem på sångsamling redan. Dem brukar ha tidig samlig på Tisdagar det är deras inne dag och den är till för att skapa. Så dem vill vara så länge som det går i verkstaden. Eller vad dem nu pysslar med. Det är lite hemligt...Kanske något till jul? Gissar bara...Men dem är duktiga på att skapa med barnen. Jag har fått massor av både Alexander och Zebastian under deras dagis gång. Å det är bra saker. Gips grejer och halsband och armband och pärlplattor och kastrull underlägg av alla dess slag. Jag är nöjd med att dem har en innedag. Så länge det görs något vettigt. Torsdagen är ute dag...I vilket väder det än är... Oj oj ibland har jag blivit förvånad att dem äns gått ut när det stå spön i backen. Men det är bra...Inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Alexander har nu mera hängades på dagis
Regnkläder
Regnkläder med fleace
Vinteroverall
Så nu kan dem vara ute i vilket väder det än är. Nu mera finns varmare skor med. Å stövlar. Så nu jäklar kan han iaf vara ute i vilket väder det än är....

Jag gick till öf men Jonathan sov väl typ mesta dels av tiden. Å när han vaknade var han super hostig. FAN FAN FAN var min första tanke. Men det är ju så här han är. Ingen feber...dock lite snorig. Men det är ju sånna tider. Eller?
Sjukgymnasten och så hämtade jag med andra barnen + ett till. Läxläsning för dem två stora. Alexander fick oxå hit en kompis. Å vi våra vänner. Rocky kom och hälsade på Alexander. Dem lekte mest i Alexanders rum.
Vi vuxna snackade gojja käkade lite mat och lyssnade på Jonathans hosta. Låter mkt astma likt ska jag säga... Det är oxå fan fan fan...

Barnen sov 19:15
Jag har packat lite för imorgon. Jonathan får vara med mig första delen av dagen i morgon. Ska på ombudsträff i morgon tänkte jag.
Madde ska ju jobba ;-)
Men måste ringa till dagis i morgon när jag vaknar. Jag glömde säga att Morfar kommer komma lite tidigare med Alexander. Men det är nog ingen fara alls...Hoppas jag!

Tänkte att jag kanske tom får träffa Mickis i morgon?!?! Får jag det??

Jaha...jag bar egentligen massor att blogga om. Men det får bli i andra inlägg. Vill inte blanda ihopp allt i ett... puss då // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Nej, sorry...har inte anmält mig till träffen den här gången.



Du, dom där kistorna...kanske jag kan komma upp nästa tisdag o hämta dom? Om jag kommer en stund innan kursen börjar?



Hoppas du får en bra dag imorrn. Kram

2008-11-04 @ 21:40:04
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Nej, vill inte släpa med Dennis när det är så mycket folk som ska lyssna på föreläsning.....orkar inte gå omkring med honom där för att hålla honom tyst o nöjd om han är kinkig ;) Det håller inte mina händer för tyvärr.

2008-11-04 @ 21:52:21
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Mickis

Mm...men jag har ingen som tar ungarna.....visst är T hemma, men han är ändå hemma och sjuk, så dra en hel dag sådär, det vill jag inte göra.



Ska ni till nån ÖF på torsdag?

2008-11-04 @ 22:01:15
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: maddo

nej..men nej... åååhh suck! typiskt då! grr

men vi ses på torsdag ialf.. =) :-p

2008-11-04 @ 23:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0