Den 15 december träder en ny lag in i sverige...

Den nya arbetsmarknadslagen.... Så vad tycker jag om den då? Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...det förvånar mig att fler och fler tycker att den är bra.
Det kanske låter himmlans bra... Men jag tror inte alls på detta...
Vadå?
Jag kanske inte ska uttala mig för mkt då jag icke är så påläst om detta.
Men jag tror inte att det kommer vara okey att tacka ja till arbetskraft utanför våra gränser när vi ligger i lågkonjuktur och inte äns har jobb åt dem som redan bor här.
Klart vi ska ha invandring..Det är jag inget imot. Å invandrarpolitik är något jag inte vill ge mig in på. Inte idag iaf...Å inte just nu. Det är för stort...
Jag har mina åsikter i mitt hjärta.
Men jag tror inte på det... Det blir för likt usa. Gröna kortet...
Någon skrev att om man vill ha en jurist från kina ska man ju kunna få det...
Att det innan denna lag vart så svårt att få ta arbetskraft utomlands ifrån.
Men jag är mkt skeptisk och drar öronen bakåt precis som en hund som får upp vittring.

Mitt tankesätt:
Jag är arbetsgivare...Jag anställer kompitent personal. Men till en billigare penning än arbetskraften som redan finns här i sverige. Okey att det finns lagar om minnimilöner och så...men vem vill jobba för minnimilön när man faktist kan få mer pengar....
Jag kan ha fel...
Men varför inte konsentrera oss på alla dem som nu blir varslade...Tex inom byggbranchen. För vem vill bygga i lågkonjuktur?

Alliansen vill ha in kompitent högutbildadpersonal till olika platser i vårat land. Vad sägs om att utbilda dem vi redan har?
Nej just ja...skola skulle ju privatiseras och bara dem med lagon bra och stor plånbok skulle få gå där?
(sarkasm kanske)
Men ärlig sådan...

Varför ta in kompitent arbetskraft? Har vi inte det i sverige...Eller är det så att Alliansen vill trycka ner dem som redan ligger... NI vet Arbetsklassen och studerande?

Nej det känns som om jag inte riktigt är på hjumör för detta...Så jag skriver om något annat innan jag går för att sova...
Å för att sedan orka upp för att gå och Jobba på "mitt" fackförbund...för medlemarna ute på arbetsplatserna...
Som INTE tänker jobba för nå minnimi lön  // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0