Det är tammefan helt otroligt att man måste bli så jävla förbannad för att det skall hända något.....



Det fattas bara den där röken ur näsborrarna sedan hade det kunnat vart jag!!

Jonathans medicin gåta kan jag inte blir riktigt riktig på...  (går att läsa under inlägg om "mina barn")

Nr 1 När jag vaknade i morse tänkte jag. Nu jävlar...Nu jävlar ska jag ladda upp för att kunna skälla ut systemet.
Nr 2 Jag åt en ordentlig frukost och drack tom kaffe för att komma in i rätt stämmning
Nr 3 Jag gick och sket för att allt annat skulle vara ur vägen... hahhaaa!!

Sedan slog jag nr till Apoteket.
Första kvinnan svarar:

-Välkommen till Apoteket du talar med Kristin... 
-Hej Kristin nu har jag ringt till er ett antal ggr angående min sons medicin. Å jag undrar om du kan hjälpa mig med att luska ut vad som händer.
-Jaha och vilken medicin är det du söker?
-Fenobarbital. Som jag beställde 1 oktober som skulle funnits hos apoteket den 3 oktober som inte fanns. Men dem krånglade fram några flarror åt oss på lagret här på sjukhuset den 6:e. NU undrar jag ju hur detta kan komma sig att det blir på detta vis. Då det faktist är en avdelning hos er som sitter och gör denna medicin. Min mening tycker jag att det är under all kretik.
 Tystnad
-Ja jag tycker ju att det är under all kretik att ni utsätter människor för oro när det inte finns någon medicin. Inte äns hos leverantören. Å leverantören är ju faktist ni på apoteket.
-Kan jag be att få person nr tack...
Rabblar upp person nr på Jonathan
-okey. Då ska jag kolla detta...
-NEJ stopp nu... Jag lägger inte på min telefon med er förrän ni fixar fram medicin till mitt barn. Å det är så jäkla typist att man skall hinna bli arg innan det händer något.
-Om du väntar kvar i telefonen skall jag höra med produktion och labet. Vänta...
-tack...
Tick tack tick tack tick tack tick tack... 15 minuter går.
Stakars kristin kommer tillbax med nervös röst...
-Jag kan inte hjälpa dig. För dem vet inte när dem kan göra medicinen då dem gör dem i stora leveranser och medicinen är relativ ovanlig och görs inte av liten mängd.
-
Men allvarligt!! Menar du allvar... Jag har ett resept där det är sista utaget skall göras nu. Å ni kan ju inte lägga in nästa beställning i erat system förrän jag har hämtat de sista flaskorna. För det klara ju inte ert system av. Det berättade en av dina kollegor när jag ringde för någon dag sedan.
-jag vet ärligt inte hur jag skall göra... Jag ska koppla dig till en av mina kollegor.
Hennes röst var välldig osäker..
Tick tack tick tack tick tack... Apoteket missteln svara här där jag bor.
Jag behöver inte förklara mig igen. Dem vet mkt väl vem jag är och i vilken situation jag sitter i.
Kvinnan i telefon låter välldigt rar men nervös. Hon förstår mig när jag muttrar på om deras system. Å hon ger mig en mkt bra förklaring.
- Jag skall ringa till sjukhusets central lager. Där avdelningarna tar sin medicin så återkommer jag till dig.
-Okey det kan jag gå med på. Men Jonathan skall ha sin medicin idag. Jag kommer inte att ge mig.
Vi lägger på!!
Tio minuter senare har dem trollat fram en flaska till mig. En flaska är 7 dagar...
-Men du OM det nu är så att ni inte kan lägga in nästa beställning förrän jag hämtat ut mina flaskor kommer vi ju få problem om 7 dagar igen. Det är helt sjukt hur fan kan det vara på detta vis. Jag kan köpa att vissa hämtar ut sin medicin vitt som brett men lite kolla på kunder brode ni ju ha med era datorer. Å vilken medicin som hämtas av vem och vart. Jag får ju alltid visa legitimation när jag hämtar barnens medcin. Så något måste du göra.. Jag vägrar att ge mig förrän allt är till sin rätt...
-Vi gör så här. Du eller din man hämtar flaskan på central lasarettet på vägen hem kommer ni in med båda recepten hit så skall jag göra en beställning på trå månader och två flaskor. Jag tar bort den vi har lagt in och lägger in en ny. Då gör nog leverantören en order till oss. För då är det 14 flaskor som skall göras.
-Det låter välldigt bra tycker jag. För bra för att vara sant...men frågar är ju att dem inte kunde göra detta från början och varför kunde jag inte fått en riktigt ärligt förklaring innan jag träffade dig per telefon. Å sedan tycker jag att du skall föra fram min kretik till eran chef när det gäller detta. Att det blir krångel för kunden. Det är inte så lätt att säga till sitt barn att du kan inte krampa nu för att apoteket kan inte lägga in två beställningar på samma medicin av denna sort.
-klart jag skall göra detta. Vi tycker oxå att det är fruktansvärt jobbigt att behöva ta imot missnöjda kunder.
-Då gör jag så att jag går till apoteket på sjukhuset och sedan kmmer jag in till er med alla recept. Så hoppas vi att det kommer gå bättre om 7 dagar.
-Ja det får vi verkligen hoppas och att det inte behöver krångla nå mer.
KLICK!

MAN BEHÖVER ALLTSÅ BLI SKIT FÖRBANNAD FÖR ATT FÅ EN FLASKA MED MEDICIN OCH MAN MÅSTE BLI SKTI FÖRBANNAD FÖR ATT DEM SKA KUNNA LIRKA SIG GENOM DERAS EGET SYSTEM PÅ APOTEKE. Å VARFÖR HAR INGEN JÄVEL HJÄLPT OSS TIDIGARE.!!!!

jag tror ju helt ärligt att dem tröttnat på mig nu. Eller på oss... jag menar jag har ju vart som en böld i arselet på apoteket sedan förra gången det "inte" fanns någon medicin.
Nu köper apoteket ut en flaska från sjukhusets central lager så att jonathan kan få en flaska. Så summa sumarum så måste man bli ap arg för att det skall hända något...  // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: virran

fuck fittor.

2008-11-10 @ 23:09:10
URL: http://veronicanoer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0