Fick en fråga av en av mina kära läsare...

Så vad är det då... ??
Fick verkligen tänka efter innan jag kunde svara henne. Hur ska man formulera detta på ett vettigt sätt.
ÖF~ är en mötesplats för föräldrar och barn. Även för mor/farföräldrar med barnet. Eller tom annan vårdanshavare. För dig med ett barn helt enkelt. Där barnen lär känna andra barn och där vuxna lär känna andra vuxna. Att trivas och ha roligt tillsammans att lära och insperera varanndra.
Är jag för djup? NEJ men så är det ju en sociall plats för dem med barn.
På dem två öf (tre) som vi går på så har dem sångsamling varje dag. Med sånger, rim och ramsor. Dem har skapanade bord. Där barn och vuxen kan vara kreaktiva tillsammans.
Heter det förrästen kreaktiv? Ja när man pysslar och limar och ritar och klastrar och lerar och har sig.
Det finns även en samverkan med socionomer och familecentrum och bvc.
Dem har även uteektiviteter ja det är till för dem som vill träffa andra med barn och låta sin barn träffa andra barn.
Tex om man är föräldrarledig, inte har barnen på dagis, eller bara har en ledigdag från jobbet.
Jag menar varför betala flera hundra för att gå på Busborgen när öf finns?
Sedan är ju inte alla öf lika bra. Jag gillar ju våran...den rockar fett. Å Ylva och  Barbro som är föskolepedagoger är helt otroliga. Vilka änglar.
Sedan går vi ju på Tomaskyskans öf oxå. Det är samma sak där. Det är till för att mötas. Där är det mer lung och där har dem även rytmik vissa dagar för barnen. Det är roligt. Alexander älskar det. Men just nu har han tyvärr dagis dag denna dag dem har det nu. Men får hoppas att Jonathan gillar det lika mkt som Alexander gör.
Sedan har vi testat Giddes öf med. (kyrkan då) Det är oxå bra där. Fantastisk personal som öppnar uppe sina armar för oss som kommer. Där har dem även mat för en billig peng på tisdagar. Tomaskyrkan har soppluncher på torsdagar...det är oxå mkt trevligt. Att få träffa andra och bara vara. Å det bästa med öf är att det finns inte så mkt NEJ du får inte där. Där han man kul som barn och får utvecklas. Självklart finns det regler där med. Stränga sådana. Men barnen har roligt.
Jag uppskattade inte alls att gå på öf förr. Jag tyckte det bara vara uppblåsta mammor som viste bättre än alla andra. Men jag har lärt mig att solla i "överklassmammaskaran"
Jag gör mitt och skiter i andra. Pratar och umgås med dem mammor jag gillar. Å jag är glad att jag får sällskap med.. Av dem bästa mammorna ;-)
Nej jag är tacksam för att dem har detta för alla dem som väljer att vara hemma med sina barn mer eller mindre... /
Nu ska vi strax göra kväll här för liten och mindre... återkommer // MARIA MAORSKA

Kommentarer
Postat av: natta

sv: tack hehe det finns flera färger. kika under kategorin

SMycken by me

2008-11-03 @ 18:28:39
URL: http://natalies.se
Postat av: natta

sv: javisst =)

2008-11-03 @ 18:49:30
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0