Gårdagen....

Jag hann tyvärr inte blogga.
Jag var på en fantastisk föreläsning och jag är glad att jag tog mig tid att gå. Att det funkade och att Mamma och Pappa kunde hjälpa till.
Jonathan var med första svängen från 8 till 11:30
Jonathan var varken till 9:30 sedan sov han vaknade strax innan halv tolv.
Så förmiddagen lyssnade vi till Christina Zedell. Vilken fantastisk föreläsare hon var. Vi pratade fackliga frågor.
Självklart...  
Föreläsningen var vänd till oss Ombud runt om i kommunens verksamheter. 200 presoner som engagerar sig i fackliga frågor som ombud.
Vi pratade om vårat välfärdssamhälle...tryghetts politik skulle jag vilja säga. (kanske ska blogga om min politiska ställning för er som inte förstått den än )
Sjukhusförsäkringen är något socialdemokraterna införskaffade...Toppen!! Eller hur alla ni som behöver den...
Ja det var iaf en mkt interessant förmiddag.
Jonathan skötte sig exemplariskt trotts sin nästäppa...
Lunchade med Åsa (från rösegården en tonårsvän till mig) å så Börje och Marie från sektionen. (börje lite iaf)
Det blev flttig kebab på kåren och det var super gott.
Pappa och Mamma kom och hämtade Jonathan vid lunch.
Eftermiddagen kom en kvinna för RSFL och en super bra föreläsning. (dialog) men oss om HBT-personer. Det var verkligen hur bra som helst. Å jag förvånades över att så många var så frispråkiga och att vi faktist hade en diskution fast vi var närmare 200 personer.
För er som inte vet vad HBT står för
HBT~ Homosexuella, Bisexuella och Transpersoner.
Vi fick en bra genomgång vad som var vad och fick en bra grund att stå på. Vi ska företräda facket och ska kunna vara pålästa om detta ifall vi möter en sådan person i våra verksamheter. Hur vi skall möta folk med fördommar är viktigast. Att folk är olika är ju helt naturligt för mig iaf. Alla gör och är som dem vill som dem mår bäst av.
Fast jag gillar ju inte att sätta in folk i olika fack. Alltså du är så och då hör du hit och så vidare. Men jag är glad att jag fick chansen att vara med igår eftermiddag.
Ingen diskrimenering är okey sedan spelar det ingen roll om det är för ens hudfärg, vikt, livsstil eller vad det än är... facket värnar för en icke diskrimeneraden arbetsplats... (eller hur mickis)

Ja det var iaf super kul....Trevligt och skönt att komma hemifrån.
Å vad jag möttes av hemma återkommer jag till.. // MARIA MAROSKA

ps: Vill ni kolla om ni har fördomar eller få lite hjälp på traven

www.frittfram.se och testa dina fördomar...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0