Jag drömde tom

om politik inatt. Sanndröm för den delen... Förutom att jag var mkt snyggare i drömmen än i verkligeheten. Men det hör inte hit. Huvudsaken man gillar sig själv så är väl det andra skit samma.
Men jag tänkte på politiken när jag somnade igår kväll... Gick och la mig ensam. Nicke fastnade i Wow träsket.
(ett bra träsk)
Jag tänkte på dessa 180 dagar.
Om jag bryter handen och kan inte jobba och under tiden jag har bryten hand är jag ute och halkar omkull och bryter båda benen. Då ses jag som HELHET och får inga nya sjukdagar. Det betyder alltså att när mina 180 dagar är slut är det kört...Ingen ersättning.
Jag drömde om detta inatt.
Lite kort berättar jag här: 
Jag drömde att jag och Zeb var ute och åkte skridskor. Jag bröt min hand... Akuten, gips och fett med piller. Aj aj vad ont det gjorde.
(vaknade tom av att jag hade fetta ont i min arm)
Jag drömde att vi gjorde allt här hemma för att vi skulle kunna få pengarna att räcka. Å när jag sedan är på gång på återbesök till C-lass ramlar jag i våran hala trapp och bryter båda benen.
Ni kan ju gissa hur jävla ont det gjorde.
Men när jag då satt där med en gipsad arm och två ben med blått gips. (fattar inte vaför det var blått) Så blev jag iaf tvungen att vara tillgänglig för arbetsmarknadens förfogan för dem kollade mig bara som HELA maria. Å jag bröt ju först armen...
Å det är ju så här det är även i verkligenheten.
Jag var så jävla arg i min dröm att jag var helt galen. Ni som känner mig och har sett mig arg vet att jag blir typ galen.
Men fatta... det är så här...!!
Det är okey att göra illa sig en gång...men inte fler. För under denna period har man bara 180 dagar + arbetsgivarens 14 dagar på sig.
Jajjaaa drömen var iaf helt sjuk...
Vi satt på rehabmöten med facket och F-kassan och Arbetsgivaren. Å min fucking chef är ju som hon är. Tappad som barn...eller så kanske vi kan skylla på att hon är född i skåne?
Jag hade iaf legat på armen i natt. Därför jag hade så ont antagligen. Men är inte politiken jävligt lost just nu.
Å en av dem bloggar jag läser...En killblogg för den delen.
Å DET ÄR FAN DET BÄSTA...även fast han är lite för anonym för min smak så är det ingen jävla modeblogg av någon muf-brud.
Å även han skriver att folk är för upptagna av modet för att se det viktiga här i livet.
(jag läste mellan dina rader och fick det till detta)
Nej folk är för upptagna av billigaste köpet i modevärlden.
Det finns massor man borde lägga krut på istället.... Typ livet...framtiden... politiken... kropp och själ. (å då inte genom mode)
Å vad sägs om andras kropp och själ? Om andra människors välfärd?
//MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Missbildad Unge

Bra skrivet och drömmar kan göra så jävla ont ibland, typ om man nu bryter något i drömmen så känns det som man brytit det i verkligheten typ. Skönt att du gillar min blogg, ärligheten varar längst.

2008-11-08 @ 14:52:46
URL: http://whitey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0