Jag har haft

en strid på 2 timmar för att få Alexander att sova... Så de slutade med att vi sket i film och Idol.
Alltså han är helt hopplös när han lägger den sidan till. HELT HOPPLÖS!!
I två timmar har han vart tjurig sprungit upp och ner och bara vart allmänt dryg.
Jag försökte tom lirka då Zeb var super trött och ville sova att Alexander skulle sova i Zeb´s säng.
Han blev jätte glad och skuttade ner i sängen....Men när han märkte att det endast skulle sovas där med så började han där med.
Zeb blev ledsen...
Ledsen för att han var så trött...
Så han gick till Alles säng... Somnade...Tillslut så blixtrade det i hjärnan på mig och jag blev arg.
NU SKA ALEXANDER SOVA....Ryter jag...
MAMMA VÄGRAR HÅLLA PÅ SÅ HÄR...
Alle sova i sin säng...
Hade jag haft mer tålamod hade han fått sovit i Zeb´s säng. Men jag hade inget tålamod. SÅ jag bar honom till sin säng..
RÖT till
NU ÄR DU TYST FÖR ZEBASTIAN SOVER REDAN....
JÄKLAR OM DU KOMMER UPP EN GÅNG TILL...

Nu sover dem båda två...I en växar säng packade som två sillar... Fy fan!!
Alexander sov middag idag... det är därför det är så här... Det blir inge mer middags sovande för honom... ICKE!!
Vägrar att ha 2 timmar fajt när man kan ha det lungt och skönt...

Jag hatar verkligen att bli den här arga mamman. Som känner hur blodet pumpar i mina vener när jag blir så arg så jag har lust att donga den ena med den andre....
Nu gör jag ju aldrig det....Men jag hatar nästan mig själv när jag inte kan vara pedagogisk. När det blixtrar till...
Nu skriker jag inte men jag ryter...Jag är bullrig...
Man ska ju inte behöva det som mamma...
Är det inte så att barnens sätt att vara speglas av föräldrarnas beteende? Eller var de bara något dumt jag läste en gång?
hahahaaa
NEJ å så tycker jag att det är jobbigt när man inte har den andra föräldern som backar upp en. Som talar om att man inte är en jävla morsa som ställer krav och älskar rutiner och hela den grejen.
Jag är en rutinmorsa...
Alltså va fan det är klart att vi inte är det fullt ut...men jag har mina rutiner...frukost, lunch, mellis och middag och kvällsvälling vid nästan samma tider. Kan sinka på en kvart hit eller dit. Lunchen är väl den vi kan skjuta på mest.

Jag behöver verkligen barn som sover eller iaf ligger i sina sängen runt 19:00 -20:00 så jag hinner ha egen tid. Å vissa helgdagar får Zeb vara uppe med oss och mysa och somna i soffan.
Men det är sällan jag har barn uppe senare än 20:00.
Zebastian brukar ofta läsa eller kolla på tv i sitt rum på helgerna. I bland vill han ha sällskap...
Nu känns det precis som om dem nyss somnat och jag ska gå och sova....

NEJ fy fan för shitkids...
INGEN mer sovstund på dagen för Alle // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Oj, ser nu att det inte blev nåt mysigt...vad tråkigt =(

Drygt när det blir så där bråkigt och tråkigt =(

2008-11-22 @ 07:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0