Jag har vart på G

hela förmiddagen om vad jag ska skriva... ÄR det inte bara super trist att höra om mig och min familj? *skrattar* Jag har försökt mig på olika ämnen hela förmiddagen. Om kvotering, missbruk, Days, diskrimenering ja you name it. Jag har haft mina tankar lite överallt... Men jag kommer inte på något. Eller jag kommer på massor om vad jag tycker om allt detta. Men jag har torka på meningar.
Jag ska blogga om oss...det är lika bra!
Så hur har det gått för oss då?!

Barnen somnade 19:00 eller nej Zeb var vaken till 20:00 men låg i sin säng från 19:00. Jag och Zeb kollade lite på tv tillsammans när småkottarna hade somnat.
Han är så stor...Vi kollade nyss på bilderna från Zebastians första flyg tur långt.  Shit... det är bara 3 år sedan men han är iaf liten...mindre...
 
Jag hittar tyvärr bara bilder från senast 05 på datorn. Dem andra är bortplockade och brända på skivor och det orkar jag inte rota i... Men tänk vad han har ändrats bara på några år. Det är ju samma kille...men när han fyllde fem var han stor.
(enligt honom)
Han skulle inte ha någon nattlampa (somnade alltid med lampan på i fönstret innan)
Han skulle inte höra saga på kvällen
Han skulle inte ha den töntiga ryggan till dagis. (Med tiger och nallephu på)
Han skulle inte längre ha gympa brallor eller mysisar utan det var jeans och andra byxor för hela slanten.
Han skulle helt klart vara med och bestämma vad han skulle ha på sig.
Iof har han alltid varit mkt medveten om sin stil. Å han är helt klart tuff när gäller färger och kläder. Mkt bestämmda åsikter.
"tjejfärger" är okey. Å dem som inte kan ha rosa, rött och andra girlfärger är töntiga tycker han.
(något har vi lärt honom iaf)

Jag har inte bloggat om när jag inhandlade långkallingar till Zeb här en dag när jag och Theresa var på stan. Jag införskaffade långkallingar i svart och sedan randiga med en liten röd kant längs benen. Från H&M.
När jag kom hem blev han jätte glad och tackade och frågade vilka färger som fanns. Så jag babbla upp alla färger. Men mamma...
varför tog du inte rosa..Det är ju fetta coolt med rosa långisar under brallorna.
Så nu har han även rosa långkallingar.
(från tjejsidan på H&M)

Det kan störa mig lite det här med färgnormen. Varför delas tom kläderna på barnavdelningen upp i olika delar.
I vissa äffärer står det det ju tom texskyltar i denna stil
Tjej st 98-122
Är inte det lite trist...

en ide är väl att hänga alla byxor på ett ställe osv men det blir väl kaos. Men jag kan förstå att det är så iof för dem som går och hänger alla kläder.
Viste ni att man kan se på lapparna i H&M kläder om det är tjej eller killkläder... *suck*
Det har jag lärt mig av barnen i Zeb´s skola. *skrattar*

Nej det är najs att ligga brevid Zeb och kolla lite på tv och snacka lite skit på kvällarna....

Mia från jobbet kom och hämta min klädbeställning till jobbet. Vi ska få arbetskläder. Två uppsättningar och det tackar jag för då jag jobbat i mina privata kläder fram tills nu på mitt jobb. Å det suger ju...

Men det blev två jeans och två tröjor. Vanliga... blåa jeans och svara tröjor... Ja som jag!!  Min stil...Svart svart och lite till svart....  

Mia kom inte in utan vi träffades här utanför... hon skulle jobba natt.
Jag vill oxå jobba natt. Men Nicke avskyr när jag jobbar natt...han tycker det suger... Jag tycker det är najs. Jag tror nästan att jag skall fråga om jag får jobba natt i sommar hos oss. Då kan jag ha tid för barnen med... dagtid... Men ändå inte jobba så mkt. Jag ska fråga min chef redan på måndag.
Men ärligt när jag ändå skiver om min chef så har mitt jobb planeringsdag. Å jag har inte äns fått en inbjudan.
Det har jag alltid fått förr när jag vart föräldrarledig. Vilken skillnad det är på chefer. Men jag ska ta det med henne på måndag med när jag ändå ska ringa henne. Varför jag som föräldrarledig inte äns fått förfrågan...för det borde jag väl få? Eller är det bara jag som tycker detta?
Jag har heller inte fått någon förfrågan som jag fått förr om att hänga med på julbordet. Nej...det stör mig. Men hon och jag drar ju inte jämt och vi har absolut inte samma syn på livet. Men men.... Jag ska fråga...jag är inte den som är den....

Jag och Nicke gick och la oss sammtidigt igår kväll.. ETT UNDER HAR SKETT...  Nej då men det är inte ofta som han vill gå och lägga sig samma tid som jag. Han har ju på senaste tiden haft fullt upp med sin nikotinpsykos och WoW. Men jag tror han kände att det var länge sedan vi verkligen gav varann tid. Å då inte sexuell tid utan tid att bara hålla om varann och prata innan vi somnade.

Å tro det eller ej....alla barn sov HELA natten..... HELA NATTEN.... inget barn var sugen på frukost. Men jag skalade äpplen och dem fick ett glas fil. Något måste dem få i magen. Den enda som var super hungrig var Jonathan. Han greppade flarran med vänsterhanden och tryckte in flarran.... HAhhaaaa.. Det var ju länge sedan han sov hela natten. Så från 19- 06:45 det är fan guld. Men det kan ju vara en lyckad natt bara....

Vi har dansat här hemma till Mc Hammar....hahhaaa. Zeb har på sig Nickes svarta mysisar. Alle hade på sig Zeb´s och så dansade dem.

Vi åt lunch...men det var inte någon av grabban som åt så mkt som dem brukar. Men dem åt iaf. Ris och Grönsaksgryta. Tänkte att vi skulle börja med lite mildmat så här efter magsjuka...
Jag brukar ha i rätt mkt starka kryddor men jag skippade det idag. Jag kryddade på sidan om.

Å nu sover Jonathan och Alexander efter maten och jag och Zeb sitter vid varsin dator. Jag ska kasta mig i soffan och kolla lite på glamour innan jag väker Alexander.
Dem ska faktist få gå ut en sväng idag. Jag tänkte att dem skulle få hänga med mig eller Nicke till soprummet...hahhah. Nej men lite friskluft gör nytta.

Får väl se när Nicke kommer hem. Han hade lite ärenden på sitt bord han ville ta tagi i innan han gick hem....

Det är iaf fredag...det är najs!! Jag ska äta poppcorn idag...// MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: Lexie

söta bilder, den i sanden är ju bara för härlig! :D

2008-11-08 @ 13:03:39
URL: http://musicofc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0