jag kanske ska skirva om min pinsama grejer...

Folk verkar iaf få ett rolig skratt...
Men att vara bajsnödig är verkligen bland det värsta som finns när det inte finns en toalett så långt ögat kan nå...

Jag har även hållt mig i 120 mil.   
Men då var det jobbigt värre ska ni veta...
Det var sommaren 1996 eller var det 1997....Nej det var sommaren 1996. Härliga 90-talet. Med dr martins och 501 levis jeans.
*drömmer mig tillbax*
Men iaf jag skulle åka till Kiruna och ta hand om min farmor... Å pappa skulle ta hand om själen. Så han hade med sig två fiskepolare. Bosse och Gunnar och så lilla jag...
I en svart volvo 740. Mins tom reg nr på den bilen...
Men iaf pappa är ju fd långtradar chafför och lika så Gunnar så vi körde ju i strek....Rakt upp. Jag vet ju att det är två pauser som gäller...
Kl 5 blev jag upp hämtad på Malmaberg där jag bodde då... kissad och klar... Nästa stopp var iof sala för att tanka. Men där tankade vi bara...jag sov.... Som en stock med cd på högsta volym för att inte höra pappas finska tonedalsskiva... shit... ap dåligt...
Men iaf...I Sundsvall skulle vi äta lunch på någon vägkrog. Som vi alltid äter på. Lite halvt kissnödig var jag allt...Men toan där var totalt sönder... Så vi åt där sedan sa pappa att det fanns ett super fint vägstopp lite längre fram med fina toaletter.
Å då vet pappa hur jävla känslig jag är.... när det gäller toaletter....
Stannade där...super fint vägstop...fina bord och stolar och fin information...Å folk stod vi sina bilar och fikade och rökte...Å solen sken så fint...
Jag hoppar ut.... Å går iväg mot toaletterna... Öppnar dörren å på toa stolen står världens största råtta... Jag kastar igen dörren....Å skriker rakt ut...
Jag skrämmer väl typ alla på hela vägstoppet + råttan som kastar sig ut...eller råttor kanske inte kastar sig ut men den sprang iaf ut... Fräser till och ställer sig på bakbenen visar sina stora tänder...STORA TÄNDER...och springer upp mot skogen....
Alla som var rått rädda skrek ska ni veta....
Ett sällskap damer kastade sig in i sin fiat i höga skrik.
Det var en råtta utan dess like...
Pappa säger att han har sett råtter men den där var den störsa som han skådat. Å då stod dem ändå kvar vid bilen. En bit bort....
Den tänkte döda mig... Jag menar allvar...Hade jag vart själv där utan mina andra vänner "människan" hade den ätit upp mig till middag och med största säkerhet delat mig med sina andra råttvänner runt toan.
Tror du jag kissa....
NEJ jag vägrade...
Även fast pappa gick tre varv runt dem tre toaletterna som stod uppradade så vägrade jag att kissa...
Fan våga kissa... jag kanske störde råttan i hans toa besök...så han hade med säkerhet hoppat upp och bitit mig i kussemurran...



Tror du att jag kissade vid nästa stopp I Töre där pappa skulle tanka försista gången så vi skulle klara oss hela vägen upp på E10 till kiruna...
NEJ!! Jag vägrade att gå ur bilen...
Dem skrattade åt mig och sa då kommer du få kissa efter vägen....
Jag kan då säga att jag kände mig rätt kissnödig men eftersom Råttfan hade skrämt mig så jäkligt så vågade jag faktist vägra kissa.
Men ni ska veta att vägen in genom kiruna blev en pina.
Första rödljuset i kiruna tänkte jag..
MEN FÖR I HELVETE hur fan kan det vara rött mitt i jävla kvällen med två bilar ute som ska till samma håll.
Shit...PANIK...sån där bajsnödig panik...
Andra rödljuset slog om fortare...Baken upp mot lomobolo och kiruna Ghetto ;-)
-pappa du måste köra in på gården...rör jag mig kissar jag på mig.
med panik i rösten bad jag snällt... Jag har så jävla ont i kissblåsan så kör in mig på gården å det fort....
Farmor stod och vänta i köket... Orolig själ som hon var när vi var ute på bilfärd.
(min farbor och faster omkom i en bil olycka)
Jag kastade mig ur bilen...
Kastade mig in i trappen...
Kastade mig in hos farmor ropade Moi Moi och även denna gång var det tur att toaletten var precis innan för dörren... Å jg har nog aldrig kissat så där jävla mkt och så länge i hela mitt liv.
Hörd hur farmor skällde på pappa och trodde jag var ledsen för något för att jag kastade mig in på toa.
Pappa försökte förklara att jag var kissnödig...
Å hon fick sig ett gott skratt när jag kom ut och vi drack te och kaffe och åt hennes nybakta bröd mitt i natten när pappa visade med gester i köket hur jag sett ut och hur jag skrek när råttan kom ut och fräste åt mig på bakbenen.
Men jag kan säga... Att från den dagen är jag livrädd för råtter... Det går kalla kårar längst ryggraden på mig av själva tanken. Å mitt orakade hår på benen står upp...
För fasiken för råttjävlar... // MARIA MAROSKA





Kommentarer
Postat av: Mickis

Usch o fy, vad vidrigt....gillar inte heller råttor, men i det där läget hade jag nog dött av skräck ryser

2008-11-21 @ 16:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0