Jag trodde jag skulle typ dö...

Gav Jojjeboy lunch. Det blev burk mat...Tacka högre makter för burkmat. Eller den smarta personen som gör sig en god haka på mig och mina inköp iaf. Fuck va bra det är... I vanlig ordning slukade Jojje en bruk 6 månaders och lite fruktpuré och vatten. Sedan fick han sitta kvar i stolen...fast vi vände den typ upp och ner på sidan...hahhaaaa!!
Vi har en sån där matstol till Alexander som man kan vända så blir det typ en gungande bil...Är du med?
Där fick han sitta och leka medan jag själv la mig på knä i köket för att städa...Listerna längs golvet är nu torkade...Elementet är skrubbat. knäskurade även vårat äckliga golv under köksbordet. Fan man torkar fan rent där varje kväll men ändå ser det ap äckligt ut. Jag plockade bort allt skit och la i skåpet för "jag vet inte vart jag ska göra av er" Det klassiska skåpet som jag typ 2 ggr om året går i genom och kastar allt skit som inte kommit fram. Ett rätt okey skåp för en sådan skit sammlare som jag... Där hamnar även allt som legat framme längre än en vecka. Där får övrig familj gå och leta om dem vill ha något. NU är iof skåpet flyttat till nederdelen av kökskåpen. Då jag ändrade om för någon vecka sedan...men jag har iaf ett sådant skåp...Andra har skrot låda...jag har ett helt jävla fucking skåp.
Orodning? Kanske inte fan vet jag...?
Jag har kastat igån en tvätt och en diskmaskin. Jag har skurat kaklet i köket och jag har skurat under diskbänken. Fy fan... RING dem där tanterna på 3:an som kom hem till folk för dem hade så äckligt stökigt...
Det var nästan lite varning där bland alla glasflaskor (läs vinflaskor om du så önskar) , pantflarror och burkar, kompostpåsar och plastpåsar. Fan... det sammlas ju så mkt skit... Så där fick jag skrubba som sate.... Sista jag gjorde var att göra rent lister runt dörraren och tog även lysknapparna...
Då fick jag en sån jävla Kyss...
Blond? NEJ!! Jag är bara helt jävla stressad...med blöt trasa i ena handen och torr i den andra drog jag smart som jag är först med den blöta..
Fan jag dog helt klart för 2 sekunder. Eller så fick hjärtat sig en riktig tankeställare...
Håret stog rakt upp... (ni vet som på tecknad film)
Det smälde i hela min övre del av kroppen... Så jävla vidrigt... Å jag har fortarande ont i armarna...
Då slutade jag att städa i köket och tackade gud för att jag fortfarande lever...  
Så till kvällen har jag att torka av köksluckorna och göra fint i kylen. Snart ska all julmat in där... sill, sill och sill... Å så sill.  // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0