Lila vantar till en kille?

Allvarligt... Allvarligt... Shit!!
Hur kan folk vara så inrutade i könsfärgerna?
Som för mig inte finns...
Finns inga kill och tjejfärger för mig...
Finns inga kill och tjejfärger för mina barn heller...
Finns inga kill och tjejfärger för min sambo heller...

Alexander har somnat i sin vagn...
Jonathan snackar med sin nalle i sin vagn...

Jag och Zebastian letar vinterkläder till alla...
Vantar till Alexander
Vantar till Jonathan
Vinter byxa till Zebastian

I en stor korg på H&M hittar vi alla sorters vantar i olika former och matrial. NAJS...här ska inhandlas till alla...
Zebastian hjälper till....Vi plockar vantar efter storlekar...skulle aldrig göra det efter färg... eller kanske om jag ville match med jackan eller byxan eller skorna eller mössa...men där i låg mest trepack...
Så det blev storleksletande...

Där står en stackars Johan ca 5 år med sin trångsynta mamma
-mamma kolla vilka fina vantar jag hitta sådan vill jag ha.
-men johan dem är ju lila
-titta det är tom tre vantar, kolla då mamma. Mamma kolla
-men johan dem där andra är okey tycker jag men ska du verkligen ha lila vantar som tjejer har.
-men mamma det är ju dem som är fina.men vi kanske hittar några andra som det bara är lite lila på.

Då är jag glad att Zebastian är kvick i vändningarna...
Mamma kolla här jag hittade dem här i rätt storlek kolla... (fan det var ju länge sedan han hittade dem tänkte jag)
Bra hjärtat svarade jag...
Mamma Alexander kommer bli skit glad mamma när han får ett par hel lila vantar.
   

Jag kan inte mer än att flina inombords... är det något han kan Zebastian är iaf att det inte finns tjej och killfärger.

mamman tittar på mig och småflinar lite så där illatillmods.

Om den här stakars killen får några vantar i den fina lila färgen har jag ingen anning om. Men Zebastian fick iaf ett par vinterbrallor. Dem fick tre pack vantar alla tre. Jonathan fick tre i blå nyans. Det var det som fanns för hans tassar...
Alexander fick lila, grå och gråare. *hahhaaa* Zebastian fick röd, rödare och grå.

NEJ FUCK off alla mammor och pappor som håller på att lurar i sina barn att det finns kill och tjejfärger. Det finns det inte... Det finns färger PUNKT! // MARIA MAROSKA










Kommentarer
Postat av: Mickis

Där är vi olika, för att för MIG finns det tjejjiga och grabbiga färger/typer av kläder....men vill J har ett par lila vantar så skulle han helt klart få det, men det är inget jag skulle köpa åt honom ;)



2008-11-17 @ 20:44:14
Postat av: Viola

Gah vilken trångsynt mamma stackars johan hade. Förstår inte hur man orkar vara så enkelriktad, det verkar ju bara jobbigt och ställer bara till det för en själv. Varför inte vara lite mer öppensinnad liksom.

2008-11-17 @ 23:09:56
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: Beckah



FAN VA BRA av Zebastian! Men man mår ju illa över den där morsan! SHIT! Jag hoppas verkligen inte hon hade byxor på sig jag hoppas verkligen hon hade kjol och jag hoppas verkligen inte den kjolen var blå eller så...

2008-11-18 @ 00:55:31
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0