Måste killen fria för att man skall gifta sig...?

Alltså jag och Nicke har ju pratat om att gifta oss i flera år nu. Penga brist och tid har satt käppar i hjulen enligt Nicke. Nej enligt oss båda faktist... Vi har vart på väg fler en en gång...men det har lixom runnit ut i sanden.
Tro det eller ej...men vi har tom våra blivande vigsel ringar här hemma. Det behövs bara ett datum i dem...
Ja, jag vet det är helt sjukt...
Vi är ju lite sjuka...det har vi ju iaf erkänt för flera år sedan.
    
Niklas tycker ju att han ska fria....alltså på riktigt.
Ni vet det här som jag bara tycker är astöntigt...Ner på knä och trams.
Jag själv gillar planering... Kontroll Maria kanske tittar fram. Sedan tycker jag ju att vi har ju vart tillsammans så länge så varför hålla på att fria. Ringarna finns hemma...Skit i släkt och vänner och gänga oss i stadshuset. Å ha en sjujävla fest på kvällen... Funkar inte det?!

Jag hade ju velat gifta mig på alla hjärtans dag... Det är en lördag 2009 nästa alla hjärtans dag är 2015 alltså med 6 års mellanrum.
Vi förlovade oss alla hjärtansdag... hmmm shit... (kämpar av mig ringen) -04

Fast alla hjärtans dag är inget måste... absolut inte! Å skulle man gifta sig då skulle man nog vara ute i mer godtid. Med lokaler och präster eller vigselförättare. Med vin, sprit, öl och mat med det mesta...

Jag skulle även kunna gifta mig i... JA inte i klänning iaf. Jag är så... anti... Fy!!
Jag har ingen anning... jag skulle ju helst av allt bara gifta mig...så där poff. Å så var det gjort...
Kanske bara för att jag känner pressen att vara som alla andra...
Med den romantiska klänningen eller med klänningen.
Jag kan få panik bara jag tänker på bröllop och klänning.
Jag var på G ett tag och var peppad för klänning...men det känns inte bra.
Jag hade hellre vart kille när det gäller giftemåls kläder.
Iof så måste man ju absolut inte hålla hetronormen med frak och klänning.
Men sedan kommer ju frågan?
Skulle Nicke bli besviken om han inte fick se mig i en klänning med det fina lull lullet jag avskyr?
Är det en manlig drömm att se sin kvinna  komma gående uppför alltaret/gången i kläning och stråla med en underbar fin klänning?
Jag får panik...

Ibland tänker jag...fan vi skiter it. Det är ju samma sak som att vara gift som att leva som sambo...det är inte så jävla viktigt...
Det som är väl bra är om något skulle hända mig eller Nicke något. Då vi verkligen inte har skrivit en rad på något papper... om nå efterlevnads grejs...
Eller jo kanske?
Eller fan inte vet jag.... jag mins inte. Men lite praktiska saker finns ju faktist med att var gift.

Men jag skulle helst av allt gifta mig i mina svarta mysbrallor och min luvtröja.. hahaaaa :-)

Fan jag vet jag är otroligt anti det här med vanligt giftemål med vitklänning och de...

Fast jag skulle jättagärna vilja vara fint sminkad och fin i håret...Fina naglar och bli ompysslad på min bröllops dag. Men inte den där förbaskade klänningen...

Förrästen är jag för fet för en vitklänning skulle se ut som en gräddbakelse i vilken klänning jag än satt på mig.
Å neejjjj
NEJ...jag måste verkligen hitta något bättre bröllops koncept än det vanliga hetrokonceptet...

// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag friade till Thomas...o det gick ju bra det med -flinar-



o man behöver inte ha vit klänning, huvudsaken det är nåt man gillar själv!!!!



Jag hade mörklila klänning, lite grönt i håret, svarta kängor, svartfärgad i håret och lila rosor i buketten...



o det gick också jättebra.....o hade gått precis lika bra i byxor också ;)



2008-11-27 @ 21:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0