När man hjälper andra

är det sällan man slutar itid. Iaf när man är min sambo. Jag tror inte han har jobbat sina 75% någonsin sedan han började jobba fackligt han har helt klart jobbat mer än 100%
Jag är ju självklart helt med på att detta är något han brinner för.
(även jag)
Men det är rätt ledsamt när man tror att man skall ha en sambo hemma till Lunch 13:00 och han kommer strax efter 14:00
Å då var jag tvungen att skynda mig till Apoteket för han skulle ringa en medlem 15:00
Hade tom med jobbtelefonen hem....Å sedan säger han att han tycker inte att han hinner med familjen...
Hahhaaaaa
Iof så vet jag att han mår dåligt av när han inte kan få en ballans mellan jobb och familj. Å det är väl självklart att har man lovat en medlem att hjälpa så ska man ju SJÄLVKLART hjälpa!!
Men att få övertid i pengar är ju rätt så orimligt...
Å sedan sitter fackliga medlemar och säger facket dem gör fan inget... Jag lever typ med facket...Vi är typ sambosar... Jag och facket...hahhaha!!
Nej men jag ser ju hur mkt dem jobbar....
Men oftast är det ju medlemar som aldrig behövt hjälpen från facket som utalar sig om att facket aldrig gör något...
Men det gör dem (vi) Hela dagarna... hjälper människor som fått ett problem på sin arbetsplats eller sin chef...eller som bara vill gå utbildningar.
Ni vet väl att det finns massor med roliga utbildningar för fackets medlemar. Det finns mkt erbjudanden med som folk inte ser...eller väljer att hoppa över att se.
Ja men iaf...så jobbar min sambo mer än sina 75% som han är anställd via kommunen. För att göra ett super bra jobb... Men idag blev jag besviken... Jag ville få lägga upp fötterna på soffan och vila lite som jag blivit lovad.. Men nu är jag inte besviken längre men jag var där en sväng...
Men jag vet ju att dem som jobbar så här har det lite så... Att vissa saker måste man avsluta bara...
Jag får gå och lägga mig tidigt i kväll...Så tidigt som efter sista avsnittet av City Akuten... // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Ja, dom som aldrig behövt utnyttja sitt fackliga medlemsskap och dom som kanske inte kunnat få den hjälp dom tycker dom ska ha fått.....det är dom som oftast strör ut skiten om facket.



Men facket är så jävla bra.....o ett medlemskap värt att ha!



Upp till kamp!!!! =)



2008-11-10 @ 21:38:09
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Nejdå, ska inte glömma lådorna imorrn.....kommer lite tidigare, innan dansen börjar....är det ok om jag kommer vid 18-18:30, så hinner vi tjattra lite också =)



2008-11-10 @ 21:42:57
Postat av: Anonym

Nejdå, ska inte glömma lådorna imorrn.....kommer lite tidigare, innan dansen börjar....är det ok om jag kommer vid 18-18:30, så hinner vi tjattra lite också =)



o det är klart jag inte blir besviken på dom...herregud, det är ju barn som haft dom, klart det ska synas =)

2008-11-10 @ 21:43:11
Postat av: Mickis

Nejdå, ska inte glömma lådorna....är det ok om jag kommer lite tidigare än dansen, typ 18-18:30, så hinner vi tjattra lite också =)



Klart jag inte blir besviken över dom, det är klart det syns att dom är använda, det är ju för sjutton BARN som använt dom =)



Ses imorrn....kram

2008-11-10 @ 21:46:27
Postat av: Anonym

Men jösses....nu tror du väl att jag blivit alldeles snurrig....men det segar såååå o tokar sig när jag ska skicka iväg mina kommentarer. Din blogg gillar inte mig idag -asgarvar-

2008-11-10 @ 21:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0