Vi firar inte Farsdag...

Alltså... När jag var liten ritade vi alltid teckningar till min pappa. Undrar vart alla teckningar är...kastade antaligen. Inte fan sparar väl man på alla teckningar äns barn gjort..fatta då hur många teckningar jag bara får spara varje helg.
(nya helg grejen hemma hos oss är att måla/rita/pyssla)
Fast av någon underlig annledning har vi alltid firat morsdag hemma hos oss.
(när jag var liten alltså)
Kanske för att min pappa var bättre på att handla in saker till mamma. Å har alltid gett min mamma det hon vill ha. Tror jag mig iaf kunna skriva utan att ljuga. Vi fick alltid paket för att ge mamma på morsdag. När vi blivit äldre har vi fixat detta själv med att köpa rosor. Till inne eller ute beroende på vad pappa har luskat fram. Vet att mamma ett år köpte ett flugfiske spö till pappa på farsdag. Svindyrt vet jag att jag med tyckte att det var... typ flera tusen.
Men det enda farsdag vi har gjort under åren är att barnen gjort något på dagis eller i skolan till sin pappa. Något hjärta eller nå fint. Jag har ett gäng hjärtan från zeb...Å lika dant från Alexander. Men vi köper inte något till varanndra. Vi har mamma och pappa dagar när vi känner för det... Ibland har jag köpt någon triss lott och kastat till Zeb´s pappa. Men det är ju bara dumma måsten...som vi valt att sluta med.
Sist dem hade en mamma dag för mig fick jag rosor och ett halsband...bara så där... sånt är uppskattat och det behöver inte alls hända så ofta.
Idag har inte Nicke fått något alls... Han har fått vika in alla tvätt jag strykigt idag... Hahha det var hans farsdags present.
Men varför har vi en mamma och pappadag? Jag vet ärligt inte det... jag vet att mors dag kom först iaf. Å sedan uppfanns farsdag...
Men är jag ute och cyklar när jag säger att det är så att det var så att mamman gjorde så mkt så en dag skulle hon bli uppskattad för att hon gjorde alla JÄVLA sysslor??
Jajja... Här hemma blev iaf Nicke utan han är ju en bra far...å det vet han att jag tycker. Tycker det räcker.... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0