Allvarligt...


Det här fyllot jag har till 2 åring här hemma är inne i en Nej period. NEJ NEJ NEJ NEJ...
Jag sitter här i godanrooo färdig för att gå på återbesök... Tänkte...bara jackor på sedan drar vi... Glöm det!!
Alle skulle bara borsta tänderna..
-Nälla mamma otta tänderna...Nälla!!
Klart man är snäll... Klart man ska uppmuntra tandsborstning...
Jag slår mig ner här i godan ro för att fixa bloggkoll.
Då hör jag
-Nälla mamma alle städar... Nälla!!
Tänke ja men han städar väl handfatet som han brukar göra. Så jag reser mig inte upp. Jag la lixom en tvättlapp på handfatskanten för att han gillar att göra fint eftersig.
-Oj mamma pint
Ja..Oj vad det kommer skina där inne tänker jag
-Oj oj mamma
Sedan knäpp tyst!!
OJ OJ OJ OJ OJ OJ
SHIT!!!
Mitt barn på två år har fått tag på bamse tvålen som låg på skötbordet. Å med den så gör han rent hela badrumsgolvet + sina kläder och allt som han kommit åt.
-Oj mamma pint...Å så bara skrattar han!!
Han får lite skäll om att man måste fråga mamma innan man hämtar tvålen. Sen får jag det super fint i badrummet medans Alle badar. Så nu sitter han i badet och leker med bollar. Strax dax att ta upp och klä.
Ser senariet klä på sin 2 åring framför sig...
NEJ NEJ NEJ...
Alle inte...
Nej mamma
Å så får jag kramphålla honom och spänna fast honom mellan benen för att få på honom kläderna.
Å då är jag super svettig och han har skrikit nej så att Jonathan har vaknat och han gråter för att han vill sova...
Men man kan ju alltid hoppas att det kommer gå bra.
Jag har börjat sjunga mig till bra kläpå lösningar...

Vad funkar bäst teamwork... vad funkar bäst teamwork!!
Nej Alle ur badet... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0