Dag 2½

Nicke vaknade 06:10 av sig själv säger han. Han kom in och hämtade barnen små. Medans jag och Zebastian sov vidare. Morgonen var mer än lugn. Förmiddagen höll sig jag och barnen i köket. Vi pysslade och höll oss åt sidan så mkt som det går med tre barn och utan dörr ut från köket. Men jag gör allt i min makt att Nicke ska klara detta. Det tuffaste jobbet gör han ju själv. Står i mot viljan att vija...
Lunchen då såg Nicke helt förstörd ut.
Alexander gick och sov.
Jonathan med
Zeb satt jag vid datorn och jag själv vilade på soffan.
Nicke satt vid sin dator och bara var... ojar sig då och då om hur jävligt det är.
Maria...fan va sjuk jag är... !!
Jag har ju fått för mig att dag 3 och dag 5 ska vara värst... och att det tar 21 dagar att bryta ett beteende. Sedan kan jag ha fett fel. Men han säger själv att denna dag är värst...dag 3. 

Än så länge räknar vi hela och halva dagar. Små mål... lätta att klara av.

Jag peppar mig själv att låta alla "måsten" hänga över mig ett tag nu.

Stefan kommer på besök. Nicke får skratta...

Ja... nu ska vi alltså se hur kvällen går då!! Just nu har han stängt in sig i Zeb´s rum och kollar på tv. Barnen leker på Alle´s rum och Jojje ligger här brevid mig och vill nog snart ha mat. Det blir gröt idag... vi andra får gröt tänkte jag. Då kan han med äta det. Allt för att göra det enkelt för Nicke och för mig själv med för den delen // MARIA MAROSKA


Kommentarer
Postat av: maddo!

2008-10-29 @ 21:00:10
Postat av: maddo

Bra kämpat Nicke! och hans familj oxå så klart som kämpar med honom!!

Vill han kanske läsa en bok?

"äntligen icke rökare heter den om jag inte minns fel? "

2008-10-29 @ 21:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0