Dax att göra något åt mitt sova före kl 22:00 beteende

Alltså det är helt sjukt...När klockan är runt 21:00 då gäspar jag och vill inget annat än att sova. Vad ska jag göra??
Jag behöver ärligt hjälp med något tips...Hur ska jag orka hålla mig vaken.
Mitt dygn ser typ ut så här..
06:15- 07:00 Upp med två morgonpigga barn Zeb väcks
7:30 frukost
8:00 påklädning och tandborstning och blöjbyte. Spakel på mig själv och lite deo under armarna
8:30 ut till parken eller dagis eller innelek eller öppna förskolan
11:15 lunch
12:00 kidsen sover...jag sitter vid dumburken eller kollar tv eller är med vänner.
13:30 barnen nr 2 vaknar
14:00 mellis och barn nr 3 brukar vakna
14:30 ute eller innelek eller barnen roar sig själva och jag sitter här eller städar
16:30 middag lagas
17:00 vi äter middag
18:00 Bollibompa
18:30 tvagning av barn
19:00 välling för dem små tv tittande för stor
19:30 tven stängs av för nr 1
-----} Vuxen tid framför datorn eller i soffan å här gäspas det fö fulla muggar. Det är här jag skulle vilja vara pigg. Jag skulle vilja kunna sitta här en timme eller två. Å sedan ge min älskling tid, att prata om väder och vind. NEJ STOPP!! Inte om väder och vind. Men få vara vuxen...Som när vi en gång träffades och kunde sitta under en filt och prata om värdsliga ting i flera timmar. Nu ligger vi inte äns... När vi ser kudden deckar vi båda två. Eller det är klart att vi ligger. Men det är 3 sekunders göra det för att göra det ligg. Men shit...va trist jag har blivit...
04:00 Jonathan vaknar och skall ammas. Somnar om tack gode gud!!
Sen börjar mitt glada liv igen!!
Men är det verkligen så att jag måste vara hemma och sova när barnen sover för att få mer tid att ligga Räcka ut tungan Nej så skulle jag inte skriva...Är det så att jag måste sova när barnen sover bara för att få mer tid med min sambo. Mer vuxen tid...Att få prata om hur vi skall göra till vintern, vem som ska vara föräldrar ledig och vem som skall tvätta nästa gång. Eller prata om vårt super kaosartade förhållande med massa missförstånd, påhopp och dåliga kommentarer som bara gör det värre.
Förr hade vi sån bra tid att prata med varann. Eller är det så att det fortfarande måste lägga sig lite när man får en bebis. Är det så att en ny familje medlem för skeppet att ruskas om lite?

Jag har kommit till den här punkten i våra tjaffs att jag inte svarar. Jag bara lyssnar och låter Nicke ogga på... Jag orkar inte äns ogga imot. Just nu är det välldigt bra hos oss eller mellan oss. Det är lite ogg från Nicke...Men det är hanterbart. Jag själv har slutat att skälla eller lägga mig i eller kommentera. Jag låter saker och ting passerar för att få husefrid. Det räcker att en oggar...Två behöver inte ogga...

Å vist är det så att han helt klart många gånger har rätt att ogga upp sig. För jag är inte perfekt...långt ifrån perfekt. Jag är rätt så operfekt måste jag nog erkänna.
Jag tycker många gånger att hans ogg har all rätt... Han har helt rätt att säga till och ifrån. Men just nu känns det som om jag inte klara så mkt som i vanliga fall. Jag är i en kännslomässig svaka där jag bara helst av allt bara vill gråta... Så fort jag ser att det är dax så vill jag gråta... Å sådan är jag inte i vanliga fall. I vanliga fall säger jag ifrån... Då blir det tjaffs. Då står jag på mig och vi kommer ingenstanns utan det slutar med att vi bara slutar att diskutera.
Det är verkligen därför jag saknar dessa kvällar jag orkade vara vaken...
Det är mer än 2 år sedan jag orkade vara vaken... Nej så illa är det inte... Men det är nog nästan två år sedan vi satt under en filt och verkligen pratade. Om oss om livet och om världen.
Det är nog kanske dax att vårda våran kärlek... det har jag ju skrivit förr att vi ska vårda kärleken...
Det är viktigt...
Å jag tror att vi gör det...men vi borde göra det oftare... Eller jag vet att vi gör det...
Vi pratar mkt...kanske mer än vissa andra förhållanden. Men inte tillräckligt för att det ska bli bra..För vi har vart bättre på det.
Men som vi brukar säga...När barnen är stora och klarar sig själva kan vi prata ihjäl varann.. Räcka ut tungan

Men hur ska jag göra då...jag kan ju inte vänta tills jag är 50 år och barnen är mellan 20-28 för att jag skall kunna vara uppe med min sambo och vara pigg.
Kanske nå vitaminer? Miniraler? Oxidanter? Nej...men allvarligt... Någon läsare som har ett bra..Håll dig vaken tips!!?
Det är isåfall mkt mkt välkommet!!
Ska strax gå och duscha...och sova... *skrattar* // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0