Dora... Hata Dora... Men ack va bra hon är...

Frukosten är uppskjuten för att jag sitter här och Alle sitter och tittar på Dora!!

Detta är Dora! I flera års tid har hon terrat mig på morgonen. Det började med att Zebastian upptäckte henne en morgon för några år sedan.
Dora pratar med barnen och barnen ska svara.
Dora frågar ser du den röda klippan.
Å då ropar barnet hemma i tv soffan JAAA där!!
Dora talar om för barnen att strecka sig och göra saker.
Å då gör barnen det hemma i tv soffan.
Hon pratar både svenska och engelska.
Hon frågar barnen massor och barnen svarar.
När Zeb var liten så hade vi ju bara honom. Så när han vaknade på morgonen kastade vi oss i soffan här alla tre. Han kollade barntv och vi somnade nästan alltid om brevid honom. Men vaknade alltid av att han skrek åt dora...
Svajper kommel Svajper kommel.
Då ska man alltså varna den här Dora för den röda räven.
Å när Zeb var liten började dora tidigt.
När han var tre fick han tv på rummet. Då vaknade jag aldrig av att han knäppte på tven. För ljudet var tyst...tyst. Men jag hörde honom ropande.
One Two Threeeeeee
one Two Threeeeeee
Eller
Så skrek han
Neeej Svajper inte stjäla
Neeej Svajper inte stjäla
Jag hatade Dora....Jag hade lust att kasta ut tven.
Men det är ju endast för att jag vill ha lungt och skönt och tyst på morgonen.
Nu är Alexander två
Å han älskar Dora. Han sitter här hemma på morgonen och frågar.
Kommel Dora?
Å hon kommer ju...
Å Alexander pratar med tven precis som Zebastian gjorde. Å Alexander hoppar och donar och pratar tom engelska.  
Satt han och sa här i morse... 
Han åkte rutschkana med Dora..
Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ropade han. 
JA det är väl bara att acceptera mina barn är helt sjukt frälsta i Dora. Kanske inte bara minna barn. 
Programet i sig är ju klockrent... Men jag skulle uppskatta om Dora sändes senare på morgonen... HAHAHAA // MARIA MAROSKA 

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Ett nytt diskussionsinlägg har skapats! Succén på bloggen fortsätter och idag snackar vi om det är så att du skulle ta den chans du får inför en främmande människa, eller om du skulle släppa det och bara se möjligheten till att få kontakt med honom/henne rinna ut i sanden.



Jag hoppas och tror att även just du vill vara med och diskutera med oss i dagens diskussionsinlägg. Tack på förhand, och det ska bli riktigt intressant att se vad just du kan komma med.

2008-10-04 @ 09:09:30
URL: http://ventux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0