Fan va det känns tungt...

 Är det okey att ta personligt självmord  Det skulle vara så jäkla skönt. Iaf ett tag och sedan komma tillbax när ungarna sover!!
Snälla låt mig självdö en sväng bara....


Nu kanske ni undrar vad fan jag talar om! Men när jag hämtade Alexander idag såg jag mitt lilla spån spåna på daigs. Han levde typ rövare eller rövhål.
Han var spidad av regnet eller något i den stilen. Druckit för mkt regnvatten när han la sig i vattenpölen när dem var ute kanske?!?!

Så det vara bara att snällt vara så pedagogisk man bara kunde då man hade mer än en åskådare när kläderna skulle på i tamburen på dagis.
Inte för att jag hymlar med min hårda stil när det gäller att lyssna och respektera sin mamma.
Men det är för många mammor där ute i våran värld som är rädda att folk ska tycka att man är en elak mamma.
Å det tyckte dem alldels säkert när vi skulle klä oss för att gå hem.
NU SITTER DU STILL ALEXANDER.... Två ggr sa jag det. Sedan åkte kläderna på med tvång. Fast inte i hetts utan i lugn och ro och dessutom systematiskt från min sida. Så allt skulle gå så smidigt som det kunde.

Å så kom vi ut. Svetten lackade längs ryggraden.
Jonathan gallskrek i vagnen
Panisonärerna på Centrumet glodde
Alkisarna komenterade mina söta barn...
SÖTA
vart var dem söta...Det finns väl inga barn som är söta när dem gråter?
Dem måste ha dryckit för mkt smuggel sprit under förmiddagen!!
Jonathan lugnade ner sig när vagen började rulla
Alexander blev gladare när han såg sin möjlighet att hoppa i alla vattenpölar.
Jag lät honom...
Man får välja sina strider och han hade ju trotts allt på sig stövlar...
När vi kom till tunneln vid konsum tvärvägrade min snart 2 åringa son att gå...
Å la sig i den mörka tunneln på mage och skrek.

Gick och ställde en sovande Jonathan efter den ekande tunneln.
STÄLL DIG UPP ALEXANDER...
ALEXANDER ANDERSSON STÄLL DIG UPP OCH SLUTA SKRIKA
NU ALEXANDER!!
Då kom en moppe...
Tack för det...Här med älskara jag tonåringar som kommer med deras trimmande moppar som hörs på mils avstånd.
Alexander ställde sig upp torkade tårarna och gick.
pust....

Vi möte Kerstin och Beng och deras söta helge.
En lite jackrussle kille.
Alexander är livrädd för hundar så han stod så fint brevid vagnen och sa inte ett ord.
När vi pratat i 20 minuter ville Alexander sitta på benstödet på vagnen. Det fick han!!
Vi pratade vidare i 20 minuter till.
Jag berättade om min underbara två åring.
Dem skrattade och berättade när deras barn var så.
Kerstin är ju 63 och har massor med underbara historier att berätta om sina barn.
Å då känner man sig inte så ensam det blev vettiga människor av dem med!!

När vi kom till konsum
Skulle Alexander handla
ALLE HANDLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Nej Alexander vi ska inte handla idag....
JOOOOO HANDLAAAAAAAAAAA MAMMAAAAA HANDLAAAAAAAAAAAAA
Å så skrek han ända tills vi kom till våran parkering här utanför!
Jag lät honom skrika
Vem bryr sig..
Jonathan sov och jag hade ju tålamodet på topp!!
100%
under kontroll

(det ekar fortfarande handla i mina öron)

Vi kom till gården och där var Alex och väntade på oss.
Dem börja bråka om en Bobycar.
Dem fick göra upp
Alexander vann den
Alex blev arg och lekte i sandlådan istället
Då kom gårdens pundare Alex
ORKA HONOM LIXOM
vi hade nog med puckade två åringar!!

Men det är väl klart...
Jag fick snällt snacka skit med gårdens pundare.
Han skulle och handla på systemet.
Han var super glad att det var så många barn som hette som honom.
SHIT om våra barn blir som honom bara för dem heter som honom!!
Då måste jag verkligen gå och göra personligt självmord
Ja jag blev iaf av med honom efter ett tag.
Han är för nervös för att prata för länge.

Nicke kom!!
Min dag är räddad.
Jag orkar inte med mina barn.
Jonathan är sjuk
Alexander är grinig
Jag är hungrig och nu går vi upp.

Du kläcker han ur sig...
Hjärtat jag ska på spelar möte.
Mellan 18 -20
JAA!!
Det hade jag glömt..
FAN!
Jag ville ju ha avlastning, jag ville lägga mig i badet och skumma runt i bubblor. Å ev få ner barnen i badet när jag själv legat där i en timme eller så! Men det var bara att fet glömma.
Han erbjöd sig att vara hemma. Han känner mig för bra för att jag skall kunna dölja att jag vill att han skall vara hemma. Men jag kan inte för allt i världen be honom stanna hemma för något som är så viktigt för honom.
Dem ska tom ha presskonferens om vem som skall bli lagets nya tränare.
Jag vet att han vill och jag bad honom åka. Jag fick ju hjälp under tiden jag lagade mat och under den tiden som Alexander tjöt om allt möjligt. Han skulle ha det och han skulle inte och han skulle och han skulle inte...
Jag tror ärligt inte han vet själv vad han vill.
Vi åt mat och Alexander blev som en ny människa.
Fick han ingen mellis idag eller?
Men han kanske behövde mer energi för att orka vara glad.
Just nu spelar jag Anna med Basshunter för att han inte skall tjata på mig, å takten är super bra för Jonathan han gungar i takt i sin sitter här brevid. Sammtidigt kollar dem på Bompa. Utan ljud men tven är på iaf.
Jag ger upp jag orkar inte vara pedagogisk och sitta med dem.
Jag är helt slut i huvudet.
Huvudvärk kanske man kan kalla det med ett bättre ord.
Nej det finns väl inget att se idag på tv va?!!!
Jag ska iaf lossas som om det inte finns något att se på tv så kan jag gå och sova tidigt. Men jag känner mig själv. Jag kommer inte gå och sova tidigt. Jag kommer att vara vaken. Jag kommer att vänta på Nicke kommer hem. Vi kommer prata om den nya tränaren.
Vi kommer äta te och macka!
Idag ska jag äta macka
Det kommer bli så gott att dricka te och äta macka. Det har jag inte gjort på två veckor snart!!
Det förtjänar jag!

Å vad skönt det är att blogga av sig om vad man vill!!
// MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Men jösses....jag hade nog brutit ihop redan vid centrum känns det som när jag läser -ryser-. Hoppas kvällen blir lugn och att du får lite tid för dig själv om en liten stund och får återhämta dig lite.

Kram kram kram

2008-10-16 @ 18:59:43
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0