Hur är det egentligen...

Är det okey att inte tycka att andras barn är nå söta!? Får man säga det till den mamman då...
-Du jag tycker inte ditt barn är nå sött..
NEJ det kan man ju inte säga. Fatta vad ledsen man skulle bli. Jag skulle bli fett upprörd. Tänk om någon skulle säga till mig
Fan va fula barn du har... jag skulle bli ap arg.
Vem skulle den människan vara å bara yttra sig om mitt barns utseende från ingenstans. Jag skulle bli arg ledsen och besviken.
Varför jag skriver om detta idag är för jag och Nicke pratade om detta.
Om att det faktist finns barn som inte är så söta.
Som när Zeb kom shit va ful han va...
JAA!! Jag vet jag tyckte det och jag måste här med stenas till döds för att jag tyckte mitt barn var ful när han var pytte mini vini bebis.
Men är alla barn underbara tex?!
NEJ!! Fett nej...
Niklas tycker att alla barn är underbar på sitt vis. Jag tror att han ljuger för att det ska låta bra...  
Nej jag tror inte att han ljuger. Men han la oxå till att alla föräldrar tycker nog sina barn är underbar.
NEJ!! Jag tycker inte mina barn är underbar hela tiden.
Okey jag kommer bli utredd av socialen nu för att jag skriver ut att jag ibland vill inget mer än att strypa mina barn då och då.
Dem är långt ifrån underbara på heltid.
Klart dem är underbara men inte HELA TIDEN.

Vad gillar jag för barn då...
Jag har två kategorier av barn jag gillar.
Jag gillar barn som är klockrena i utomhus situationer.
Vad menar jag då då....
Jo barn som kan föra sig bland folk. Barn som kan visa att dem vet när man ska lyssna. Barn som kan uppföra sig när man ska.
Exempel
1. Moa på kommunals fackliga medlemsmöten. Sitter still och ritar. Uppförs sig är tyst och svarar trevligt och hejjar på folk.
2. Towa och Max på stan. Dem följer snällt sina föräldrar och vet vett och ettiket
3. Casper hänger med sin mamma till frissan. Sitter still i en timme och väntar tills mamma är klar
Det är tre ex på vad jag menar.
Å ta inte illa upp för att jag inte tog just ditt barn som ett ex.
Det kanske är så att jag inte gillar just ditt barn... MOHAAAA... Nej jag gillar alla barn. Vissa mer bara...

Sedan kommer den sjuka sidan hos mig...
Jag gillar barn som ger sina mammor en tuff match. Jag gillar busiga barn som man måste sätta på plats lite. INTE ELAKA BARN...det är inte såna barn jag menar...barn som vågar visa vem dem är. Som kan ta skäll från andra och som står för att dem är busiga.
Nu måste jag säga att alla MINA kompisar har barn som är välldigt duktiga...Eller så är det MINA vänner som är bra..

Skit samma så tycker inte jag att man måste tycka att alla barn är bra.. Man behöver inte tycka att alla barn är söta...Man behöver inte gillar alla.
Men därimot kan man INTE tycka illa om någon bara för att man tycker att denne är ful eller för att man inte tycker den är underbar...
Det är inte dit jag vill komma...
Jag undrar egentligen hur långt man får gå i frågan.... Kan man säga att någon annans barn är fult?
NEJ tycker jag...
Jag skulle kunna säga så här...
Om någon skulle fråga mig. Är mitt barn sött...Skulle jag ljuga och säga ja.
Om något barn är sött säger jag det spontant.
Om någon skulle säga...Är mitt barn söt i sin nya tröja. Å jag inte tyckte att tröjan var fin på detta barn skulle jag säga ärligt.
Nej jag tyckte inte den tröjan var fin på ditt barn. Eller nej jag tycker inte ditt barn är söt i den där tröjan.

Jag funderar på hur folk skulle regera om man sa. Fan va ful din unge är...
NEJ!!
Fast jag vet inte om jag sett så många fula barn egentligen. För det är väl som allt annat här i världen.
Ju mer man träffar en människa desstå finar bli den.
( om man absolut inte gillar den så blir ju inte människan det)
Men det är så med barn med...
Se bara min Zebastian. Han var enligt mig och många där till en ful bebis. Å vips blev han oxå söt.

Men bläää vad jag svammlar. Det jag ville ha sagt var väl att MAN SKA INTE TALA OM FÖR ANDRA MAMMOR ATT DERAS BARN ÄR FUL OCH ICKE UNDERBARA.
För det vill man inte som mamma äns höra.
Även fast man vet innerst inne att man kanske inte har så sött barn.

Så Fett nej till onödiga komentarer till föräldrar om sina barn. // MARIA MAROSKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0