Jag bröt fingret...Å medicinen var slut...

i trappen idag. Jag hade brottom upp för jag tänkte att jag skulle hinna med en del här på kvällen. Jag lämnar kids till Nicke för att åka till Apoteket för att inhandla J´s medicin och hans krampmedicin. Tar så klart moppen... Men glömmer Fenobarbital receptet uppe och skall springa upp och snubblar på min egen byxa... Å ramlar med lillfingret först...
Å jag lovar det knakade sate i fingret och fingret stod rakt ut... Typ den delen längst upp dallarade rätt så löst...och vände åt ett annat håll. Jag knäckte tillbax fingret...Gjorde två förlossnings andningar sedan så drog jag det till rätta...
Så här i efterhand vet jag att det bara hoppade urled. Å övredelen av mitt finger fått en rejäl stukning.
Jag hade lust att bara sätta mig i trappen och gråta... För det gjorde så satans ont. Å det värker än... Men jag hade brottom. Apoteket skulle strax stänga och J´s medicamenten va viktiga.
Kommer till Apoteket och får den första medicinen. Men Fenobarbitalen som jag beställt sedan fyra dagar sedan. FANNS INTE:..
Slut hos tillverkaren!!
HUR I HELVETE KAN EN MEDICIN FÖR KRAMPER VARA SLUT... *fuck*
Det är tur att jag är så jävla bra att jag alltid är ute igod tid när det gäller mina barns mediciner. Å beställer dem medicinerna som måste beställas igod tid.
Men allvarligt...
På riktigt...
Den är slut i hela länet i hela västerås...
Men hon på apoteket ringde något nr till central lassarettet nå nöd nr av något slag. Min medicin kommer att finnas på Central lassarettets apotek på måndag. Men endast en flarra. En flarra räcket en vecka. Det betyder att leverantören som gör denna blandning måste göra den så den kommer till vårat apotek näst nästa måndag då... Å den flarran jag har räcker iof tills på torsdag. Men tänk om jag hade förlitat mig på att det hade funnits, att jag var tvungen att ha den då när jag var där strax innan apoteket stängde.
Så här sitter jag med ett finger som är blått och svullet.
Fattig som en kyrkråtta och med två sovande barn.
Det är så najs... att iaf J fått lite hjälp och att Alle sover. Shit va han har terrat mig denna dag. Men så är det väl när han märker att uppmärksamheten hela dagen vart på Jojje. Men i morgon ska jag ge all min tid till Alle...innan jag svirar om till miss orange.... //MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Mickis

Oj, vilken dag =(

pussar bort det onda och önskar en trevlig helg

2008-10-03 @ 23:32:27
URL: http://mickis74.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0