Jobbet...

vad fasiken ska jag göra med mitt jobb. Jag är så fett sugen på att säga upp mig...att skita i att jobba. Nej alltså inte skita i att jobba, det är ju fett oansvarigt gentemot min familj. Men att säga upp mig och jobba som timmanställd. Tror kanske att det skulle funka. Men mest av allt...Så skulle jag vilja slippa vården för ett tag framöver. Jag skulle vilja jobba med nåogt annat. Som Madde kanske systembolaget...Eller shit vad som kassan på Ica eller ja något helt annat. Men det får inte vara vända papper på ett kontor. Utan det måste vara någonstand där jag träffar människor.
Jag får fetta ont i magen när jag tänker på att jag måste tillbax till min arbetsplats.
Jag älskar mina arbetskamrater. Dem är hetl underbara alla 7 på sitt sätt. Å jag har inge problem med mitt schema. Jag har ju världens bästa schema.... 20 arbetstillfällen på en månad och på det endast vartredje helg. Det kan ju inte bli bättre... Fetta bra!! Alltid långledig!! Lördag Söndag Måndag eller Fredag lördag söndag... det är skönt... Å så korta kvällar. Det är skönt...
Men frågan är... Vad ska jag jobba med och hur ska jag göra vad ska jag göra med mitt jobb? Å hur ska jag få alla jäkla föräldrar dagar att strecka sig så långt att jag inte behöver gå tillbax dit på ett tag. Alltså...Gå dit på mitt schema...
Jag har funderat lite på att gå tillbax till mitt jobb och jobba bara min helger.
Jag är fett kluven när det gäller mitt jobb överhuvudtaget.
Jag vill inte men ändå vill jag...
Å så börjar jag tänka på våra brukare... OMG säger jag bara!! Tjat tjat tjat... Shit va elkat men så är det. Alla dagar är lika. Det finns aldrig något som inte är olikt...
Frulle duscha fritid städa lunch toa vila kaffe fritid middag toa sängdax och sedan tv. Å så var det inge mer...Å så är det med dem alla... + att dem har lite olika mediciner som skall ges. Men jag tycker ibland att min kompitens som uksa/vårdare går till spillo.
Jag får inte ut något av att vara där. Det blir ingen kamp eller jag glömmer min kompitens som uska. Vi sticker inte vi gör nada... ger sond. Men det kan typ alla ge... Det är ap enkelt.
Men vad ska jag söka då... vad vill jag bli. Vill jag jobba som vårdare eller som uska...med vilken typ av människor. Stora små??
självgående, Ickesjälvgående...
MEN APAGAPA.... jag blir galen!! Nej jag ska kolla lite på hittajobb.se  // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0