Klass förälder och Föräldrar rådet på dagis...

Det är mitt kall detta år. Jag tänkte så här har jag gjort det nu så slipper jag det ju sedan... Tror ni på detta?
Jag och två mammor till är klass föräldrar i Zebastians klass. Bla min mammas jobbarkompis En åklagar mamma.... Eller jag tror närmare bestämt att hon är åklagare.
Å den andra mamman är oxå något lite högre uppsatt har jag iaf fått för mig...
Så dem skall beblanda sig med ett slödder från Berverlyhovda...  
Jag själv ser detta mkt positivt sköter jag mig på mötet på söndag i branthovdas största villa kanske jag tom har foten inne hos societetn. PÅ med finbrallorna och den vita skojrtan. Mk spakel och dyraste paryfmen. Sen är jag en av dem...
NEJ JAG SKOJAR JU SÅ KLART...
Men vi är ju från slumhovda... Tre barn och två vuxna och lite dammråtter trängs på 98kvm 4 rum och kök. Det är inte så att vi tappar bort varann som man gör i villorna på andra sidan stora vägen...  

Men jag ser detta som en utmaning... Jag ser det som jag ska bli en riktig mamma nu. En mamma som engagerar mig i mina barn. En mamma som vill vara med och en mamma som vill göra sin röst hörd. 
Men sedan är ju frågan om jag kommer att klara det. 
Jag har lite svårt att beblanda mig med folk som inte passar mig. Eller med platser där jag inte passar in. Där folk är för mer... säger man så... 
Jag kan inte med riktigt det här sättet som vissa har.
Jag är fetta plånboken jag köper allt och tom dig. 
Nu vet jag att dessa andra mammor inte är så...Jag bara skojade om Mk spaklet och den vita skjortan. 

Men jag har gett mig fan på att jag ska prova vara en klass mamma. För att inte driva runt i den grå massan. Antingen passar det mig eller så gör det inte... 

Därimot något som passar mig är föräldrar rådet på dagis. Där anmälde jag mig frivilligt. Jag vill vara med att påverka!! Jag har Alexander där...
Jag kommer snart ha Jonathan där. (å det är inte snart men tiden går fasiken för fort) 
Å jag kommer om jag får som jag vill ha ett fjärde barn där med. Eller jag får ju som jag vill då Nicke vill samma men det är inget som säger att naturen säger samma sak. 
Barn är en gåva! 
Det ska bli välldigt interssant att se om vi får någon respons från dem andra föräldrarna. Å det ska bli riktigt kul att sammarbeta som föräldrar med förskolan. 
Att vi får möjlighet. Å att det är förskolan som vill att vi föräldrar ska vara delaktiga och ha ett föräldrar råd. Bara det är ett pluss. För det jag har förstått som ändå haft barn i förskola i 8 år nu så är det faktist inte så många Förskolor som har föräldrar råd. 
Men det blir nog mer och mer vanligt... 
Det blev iaf jag och två mammor till som anmälde sig frivilligt. Bra gjort av oss...Mkt bra gjort... Sedan hoppas jag att det kommer en eller två pappor till.  Det är alltid nyttigt med den andra könets sida att se på saker. Men frågan är ju om det kommer någon pappa och vill vara frivillig med kakklande kärringar.
Men jag tror och hoppas att på iaf en pappa.
För väl flörta med någon pappa när jag hämtar och lämnar Alexander.
Nicke skulle passa men för våran familj skulle det betyda ännu mer barnvakt. Vi har redan barnvakt för karate träningar/ styrelsemöten emd våran fackförening/styrelsemöte för våran bostadsförening. (iof bara en gång per år)/träningar när det krockar/skol samtal och nöjen. Så det kan vara rätt bra att vi inte hänger upp oss för mkt båda två.

Jag skulle ju vilja att man som föräldrar till våra barn skulle kunna träffas efter dagis tid någon gång. Med våra barn och göra något..Men vi får väl se hur mkt vi kan träffas och hur dem andra föräldrarna vill att vi skall göra?
Det ska bli kul... Det är en utmaning... En lagom anpassad utmaning för mig // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: therre

vi har inget föräldraråd:-o det vill jag ha!! måste föreslå det!

2008-10-09 @ 09:28:58
URL: http://marianova.com/users/thette/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0