Kommer snön redan till helgen?!

Är detta sant får jag panik... PANIK med stort P!! INGEN av barnen har vinterskor...I våran familj är skor ett stort problem. Det är det värsta av allt. Att Alle häar stora fötter och dessutom knubbiga. Zebastian har bara konstiga fötter. Men det är ändå lättare till Zeb än till ALle. Jojje packar vi ner i Vinteråkpåsen dock så hans skoproblem är löst. Han är en bebis!
Men jag läste nyss om att vinterna kan komma redan till helgen...Eller under helgen.
Är det sanat att det kommer ett djupt undertryck över sverige. Attans säger jag då...Attans!!
Jag ska forska lite på smhi....

Nu har jag kollat läget lite. Ser ut som regnet kommer och tar oss redan under lördagen. Ingen snö om gubbarna på smhi läst av sina kort rätt.
Inte snö bara... Vi har regnkläder och gummistövlar till alla självgående barn. Det känns iaf bra. På lördag skall jag, mamma och Alle ner på stan och inhandla vinterskor iaf. Det är nog på tiden att vi gör det om man skall lita på vädersnubbarna/gubbarna.

Vet ni förrästen att min pappas.....hmmm nu ska vi se så jag inte ljuger.Pappas Farbror läste av väderstationen uppe i naimakka. PÅ tal om min pappa. Vart är dem?
Ja iaf så har min släkt läst av väderstationen. Å så vitt jag vet är det väl pappas kusiner eller om det rent utav deras barn som läser av den nu. Eller nu kanske allt går via tecknikens under. Kanske ingen läser av den...Utan det skickas väl direkt till....hmm dit det skall.
Tänk egentligen va trist. Att Datorer, Robotar och elektron prylar ska ta över våran värld. Eller saker som vi egentligen kan göra själv.
Nu kommer dem..... Avslutar för nu!! 16:52

19:56
Ja men ärligt alltså... Jag VET att världen måste utvecklas och att saker och ting måste gå fort för att säljas för att man skall få pengar och såvidare och vidare. Det fattar jag... Men är det inte rätt trist.
Jag har börjat blivit lite anti massgrejer. Jag är som min pappa börjar jag märka. Å vi kom på det mer och mer idag.
Varför köpa en hängare från ikea när man kan gå till småföretagarna och få handgjort. Å smide och man får beställa det som man vill ha.
Har fått tre handsmidda krokar till mina och Nickes jackor/grejer.
Å så pratade vi om att fixa två till åt barnens hjälmar ev väskor.
Ikea säger mamma
Pappa och jag vrålar NEEEEJ!
Handgjort ska det va.
Pappa svär åt Ikea.
Iof gillar jag Ikea men vissa saker som går att få handgjorda med mer kännsla i en i maskin känns bättre.
Iof finns det nog massor med kännslor i sakerna som görs för stora företag.
Gråtande Kineser eller Thailändare som måste vara borta massor i timmar för en ynka lön för att ge sina barn mat på bordet.
FYYY!! FAN!!
Kan väl bli lite smått förvånad när pappa berättade att "våran" hylla han håller på att göra har relativt dyra hängen. 290 kr styck. För att hyllan ska hållas upp.
Men å andra sidan...Det är handgjort.
Å hyllan är något pappa gör med sina händer. Av virke från renstängslerna från stugan. Det är eller det kommer bli super fint.
Min pappa har även fått lite gjort i min kläkammare. Konsoller har satts upp på en väg och hyllorna satt jag och mamma dit sedan. Blev ännu mer förvaringsplats. Det behöver vi...VERKLIGEN!!
Nej jag gillar alltså inte det här med att vi som människor inte jobbar så mkt med händerna längre. Maskiner/robotar gör det mesta...
Tänk dig den dagen det kommer en ssk alá Robberta Robot och sköter dig.   
Svettigt värre det skulle kännas då... Tänk er teckniskt fel i dusch...snacka om grillad... HAHHAAA!! // MARIA MAROSKA







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0