Kvartsamtal i skolan

Det gick bra Zeb skötte sig prima. Han fick både ris och ros. Han är inte den perfekta skol killen. Han är en nej sägare när det gäller mkt i skolan.
Men nu har han fått en handlingsplan att följa som skall uppföljas i vår.
Det går bra i matten
Mindre bra i svenskan
Men detta vet vi ju redan. Vi kämpar ihop.
Han trivs på skolan. Tycker att fröken är bra. Tycker att kompisarna i skolan är bra. Tycker att det funkar med allt tom med gympan. Som han hatade på skiljebo skolan.
Ja jag är nöjd över min skit unge...
Han är innerst inne en jävligt bra kille. Å det är jag glad för. Även fast han svävar ut ibland och tror att han är sämstas i världen.  (hans ord sämstas)
Jag älskar honom över allt annat...
Å han älskar mig fast jag inte vart någon perfekt mamma.
Jag är en rätt usel mamma när det gäller mkt. Som tex pyssla med barnen.
Play do deg släng dig i väggen
Vatten färg vad är det?
Leka på deras rum JAG.... nej för fan det får barnen göra..
Sitta och lyssna när han berättar om allt som alla bilar kan göra... pyttsan. Zeb jag gillar inte bilar och crossar du har fan en farsa till det.
Nej jag är en rätt dålig mamma när det gäller mkt.
Men jag är iaf en bra mamma på att lyssna och kolla av mina barn.
Jag ser på en gång vilket humör mina barn är på långt håll. Jag behöver inte prata med mina barn för att se hur det är eller hur det vart.
Men för att inte klappa mig själv på huvud för mkt är jag nog rätt bra på att kolla in hur folk mår.
Sedan kan jag vara rätt dålig på att alltid göra det bästa. Som tex när min sambo mår dåligt kan jag var usel på att hjälpa. Men jag jobbar på det...allt vad jag kan.
Vi fick tom äta mellis på skolan idag. Det var jätte snällt. Jag åt en frukt. Hade nyss ättit en vaniljbulle här hemma innan jag stack. Men det var trevligt att sitta med i skolan och lyssna på hur det är att äta mellis på Zeb´s skola.
Killarna är klart roligast att lyssna på.
Tjejerna mes pep tyckte jag.
Nej inte alla tjejer inte Miranda, Molly och kan hon ha hetat Lin?!? Dem satt vid grabbarna och snackade. Vi gissade vad en killes mormor och morfar hette.
Barnen skrattade mest när jag kom på ap bra förslag på vad hans mormor och morfar kunnde heta.
Vadå jag har väl inte jobbat på ett korttidsboende för dementa gammlingar för att inte lärt mig något. NAMN...
Agda, Ruth, Gjärt och Hulda skrattade dem mest åt...  
Orvar, Styrbjörn och Ingolf kved dem av skratt åt....  
Det är ju roligt att man kan göra någon glad.
Sedan var det dax för allvar och fröken Lena.
Jag saknade Niklas men han var tvungen att vara med på en arbetsplatsträff. Å det hör ju till hans arbete att hjälpa till när det behövs.
Jag gillar och älskar Niklas för att han är så engagerad i Zeb som han är. Han är ibland mer engagerad än jag själv är.
Å det uppskattar även Danne.
Det är bra att vi har Nicke  // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0