Littel J

har idag vart hos Åsa på sjukgymnastiken. Shit hon är fetta söt... Han blir så glad när han ser henne och låter gör han med.
(iof så blir han glad när han ser dem flesta)
Men han gillar henne!
Idag låg vi alla tre på golvet. Vi övade magläge och ryggläge. Han försöker med all sin kraft att vända på sig. Men benen traslar till det för honom. Så Åsa hjälpte honom lite och då blev han super glad.
Vi övar på bra säger Åsa och att det märks.
Men han är stel i höger hand... och glömmer lätt höger armen så man måste påminna honom om att han har den. Å när man gör det så hänger den med lika bra. Fast han vill inte gärna öppna höger hand lika bra som vänster. Så vi fick som läxa till nästa gång. Att sjukgympa med fingrarna oxå. Så att vi skall träna på med dem med. Då tummen gärna vill hålla sig kvar inne i handen.
Benen har inte vi lagt någon större vikt på. Men det har aldrig vart något problem heller...Iof så när han krampade som mest krampade ju även högerbenet eller hela höger sidan...
Men jag ser inte att han är efter i högerben. (efter...vilket ordval)
Men jag ser inte att höger ben skulle vara nå annorlundare än vänsterbenet. Mer övning på att vara vig..
*skrattar*
Ska den där bullen kunna suga på sina fötter snart lär vi nog banta honom.
Han är min lilla pussbulle.. (vad nu en pussbulle är egentligen)
Men det känns himmlans bra att vara hos Åsa... det känns bra! Det känns helt klart toppen!! Hon är toppen och Littel J är super när han är hos henne.
Ja så nu ska det övas... För 5 november ska vi ses igen. Vi bestämde att engång i månaden är perfekt. Då hinner det hända lite med jojje.
Han hinner bli en månad och det händer grejer...
Förövrigt har Littel J börjat äta smakisar...Gröten är inte längre några smakisar utan det slukar han en hel portion till kvällen eller förmiddagen. Beroende på vad vi har för planer för dagen. Hemmgjord potatis va skit...fy va äckligt han tyckte det var... hahhaa
*WHiiiii*
Men gröten diggar han starkt!!
Det är roligt och Alexander skrattade friskt här i går när Alexander drog handen i munnen och sedan kliade sig i huvudet...
Jonathan gröt i huvudet...Å så asgarvade han!!
 
Det såg rätt roligt ut... För varje gång Alexander skrattade så drog Jonathan handen i huvudet... Så det blev en hel renovering av Jonathan när vi var klara.
Å förden delen skall även all mat ges från höger sida så han måste hålla koll på skeden från den sidan.
Ja hon har bra tips den där Åsa.
Å igår så pillade jag ur lite post (var det igår) Vi har även fått tid till Littel J hos neverologen den 17 oktober. Å 14 dagar innan måste vi till barnlabb för att få ett blodprov. För att kolla medicinkonsentrationen i blodet. Så jag lär ta mig en runda tillbax till sjukhuset i morgon... MEN shit...jag var ju där idag... Att jag inte tänkte på det då!!
Å så kommer det säkert regna i morgon med... *suck*
hmmmm
Hur ska detta gå då... har jag ens tid i morgon... Det lär jag ta oss tid för... vet inte äns om jag vet vart barnlabb ligger... Förvånad
Dem andra gångerna har dem stuckit honom på avd 69.
Nej Littel J och jag får ta oss en promenix i morgon med... // MARIA MAROSKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0