Mitt liv som hund...

Skulle inte alls vara en dans..då jag är allergisk mot päls djur... Räcka ut tungan Men det var inte alls det jag skulle skriva om. Utan om gårdagen.
Dem skulle blästra (heter det så??) våra trappuppgångar här. Förra gånger detta skedde satt jag på natten på akuten med Zeb. Det blir fett mkt damm och det verkligen drar in i lägenheterna.
Så i går morse när jag spatserar till dagis så går jag och pratar med gänget bläster om att jag jätte gärna vill att dem städar på en gång. Å berättade så klart varför...
Efter min dag på öf och en promenix för att hämta Zeb beslöt vi oss för att stanna en stund i lekparken vid Zeb´s skola för att dem skulle få jobba färdigt i våran trapp och hinna städa.
TROR NI DET VAR STÄDAT NÄR JAG KOM HEM??

NEPP det var det inte...Så jag blev verkligen AP arg... FAN!!
Men i morse fick våran vise ordförande sig en riktig jävla känga.
När det gäller mina barns hälsa så kan maria maroska bli nådigt arg.
Det är under all kretik att dem äns blästrar.  För innan jag gav mig på v. ordförande så snackade jag med våran "gårdis" portvakt kanske man kallar det. Men Zeb har alltid kallat honom gårdis...
Å jag frågade lite varför dem gjorde detta. Det är tydligen för att hålla kaklet fint snyggt och rent. TYP...men det finns nämligen ett enklare sätt. Å det är att måla på skiten. Å då behöver man inte göra det så ofta.
ÄR DET FAN INTE BÄTTRE OCH BILLIGAR ATT MÅLA SKITEN...
GE mig en jävla roller så kan jag med nöje måla våran trapp.
Å det var de jag sa till V. ordförande med. Idag ska jag snällt vänta på när ordförande kommer hem. Han ska med få veta vad jag tycker. Går jag direkt hem efter Zeb´s skola möts vi på gården.
Hahhaaa
Tänk jag håller reda på när mina grannar kommer hem oxå...
Jag tänker även ta upp detta på nästa styrelsemöte här. Det finns bättre pengar att lägga pengarna på än att blästra våra jävla trappor varannat år. eller om det var förra året tom.
Så i natt fick...
Jojje Ventolin
Alle extra medicin
Zeb extra medicin
+ att jag fick städa som en galning här hemma i hallen för att det drar ju in slipdamm in i lägenheterna. Å det ska jag med ta upp förrästen att det är för dåligt isolerat.
Nu är maria arg... GRRRRR!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Anonym

men vilka jävla nollor!

2008-10-08 @ 15:17:00
URL: http://marianova.com/users/thette/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0