Nej NEJ NEJ NEJ NEJ

Alltså när har man rätt som föräldrar att ge bort sitt barn till väl behövande?? Är det okey att känna att man vill sälja sitt barn på tradera?! Alexander min älskling har jag fått för mina synder...Han kommer göra mig gråhårig innan han är vuxen nog att klara sig själv. Han får mig att vilja döda ibland. Dock inte döda honom...Men kännslan när man blir så arg så det bara kokar i huvudet på en. Har ni kännt er så arga någon gång? Så det bara kokar i huvudet. Man känner hur man först blir lite lätt irreterad och så går man över till stadiet NEJ SA MAMMA... Å sedan till stadiet att försöka mötas på mitten för att inte behöva bli så där arg så det bara kokar över... Det smyger sakta sakta på en...ilskan kommer krypande...
Man börjar med ett nej och nejjet blir till NEJ och sedan är det kört... 
Alexander säger nu mera NEJ åt allt så att han säger nej är inte konstigt. Att han sätter sig på tvären är inte heller konstigt och att han är en egoist är inte heller konstigt. HAN ÄR ETT BARN... 
Men det började innan vi gick ut...
Han skulle inte klä sig... Å den här klädsituationen gör mig svettig varje dag. Idag fick Nicke ta den... Igår slutade det med att när jag skulle klä honom fick han tag i mitt halsband och det gick sönder... Shit...mitt älskade halsband som jag fick av Nicke då vi var nykära... 
Så idag fick Nicke ta den. Han är bättre på att hålla honom än jag. Det spelar arne att vi lirkar med att få på kläder han lägger sig på golvet i hallen och skriker redan när vi säger nu ska vi gå ut. Å säger vi inget utan att ser att man börjar plocka fram så är det iaf kört. Har man tur går överdragsbrallorna bra...men sedan är det kört. 
Ja han började hemma inne
Sedan skulle han inte hålla i vagnen när vi kom ut. 
Här i våran familj håller man i vagnen när man går ute för att inte bli överkörd av någon hulligan på trimmad moppe. 
Härjar rätt fritt av sånna ute just nu. En period av nå slag...
Men det slutade iaf med att han grät och gick och höll i vagnen. När vi kom till Danne och Zeb hade han blivit lovad att släppa vagnen. 
Fler vuxna och han kunde gå med Zeb. 
Väl inne på konsum skulle Alexander ha godis. Okey Fine tänkte jag...sköter han sig kan han få en påse med 5 godisar i. Zeb skulle ju köpa godis. Men det började med att Alexander drog som en avlöning med kundkorgen. 
som nu mer går att dra eftersig... 
konflikt för att få honom att stanna och att få honom att släppa kundkorgen och ge den tillbax till mig. Med lite gråt från honom var den tillbax till rätt kvinna. MIG! 
Å så kom vi till godiset. 
Där jag/vi sagt...när vi gick in. 
Alexander du får inte springa och trillskas på konsum för då blir det inget godis.
Å han hade ju både sprungit skrikit och kastat sig på golvet på konsum. Så det blev ju inget godis. 
 
Då tror jag att han verkligen tyckte ap illa om mig och Niklas. Han låg på golve på konsum och skrek!!
GODIS VILL HA GODIS...LELLE VILL HA GODIS...NÄLLA MAMMA PAPPA GODIS... 

Å vid detta tillfälle passar alla andra kunder på konsum på att titta extra noga och le så där som bara människor som tycker att man ska ge dem det där jävla godiset så det blir tyst på ungen. Eller andra mammor som tittar på en och tänker stakars dig...å går stolt vidare med sin barn som inte ligger på golvet och skriker och gråter.
Det slutade med att Niklas som stod i kön stod kvar där... Jonathan lämnade jag i Dannes förvar och Alexander tog jag under armen och bar ut gråtandes i hysteri..
ALLE VILL HA GODIS....LELLE GODIS.... 
Ja... så var det...!!
Pinsamt...NEJ det tycker jag verkligen inte, jag vet att det är en fas i våra barns ego värld. 
Kom till gungorna utanför Danne. 
Alle skulle gunga och när vi skulle gå hem så skulle inte Alle gå hem. Ni vet den där Alexander som inte skulle gå ut två timmar tidigare. 
Så det slutade med att jag gick och höll Alexander i jackan för att han skulle gå. Å så helt plötsligt så kastar han sig och gråter... 
När inte jag orkade så tog Nicke över... när vi var inte alls långt bort från våran gård. Då vända humöret helt plötsligt och han var glad och gick själv. 
Konstiga barn... 
Svårt att hänga med i svängarna ibland! 
Men han gav vl med sig och insåg efter massor med timmar att det är mamma och pappa som bestämmer. 
Men han glömde det snabbt när vi kom in...
NEJ NEJ NEJ är det enda han kan säga....
Vart ska jag hitta kraft att ta mig igenom denna period av NEJ? 
Jag minns inte att Zebastian var så här trills. Vist kunde han med... han var mkt duktig på att sätta sig på tvären även han. Men Alexander har jag som sagt fått för alla mina synder!! 
Men när Alexander är så där har jag bara lust att skrika åt honom.
GE DIG FÖR FAN... FATTAR DU INTE ATT DET ÄR MAMMA SOM BESTÄMMER...DU KOMMER ALDRIG FÅ BESTÄMMA SÅ LÄNGE DU BOR UNDER MITT TAK.... DET ÄR MAMMA MAMMA MAMMA SOM ALLTID KOMMER ATT SÄTTA DINA REGLER TILLS DU ÄR STOR NOG ATT TA EGET ANSVAR ÖVER DINA HANDLINGAR....  
  



Jag har lust att vråla...GE dig annars får jag krupp i hjärnan.
Å så fort jag tänker så får jag dåligt samvetet att jag äns tänkt så om mitt barn. Mitt söta lilla barn som jag älskar över allt annat här på jorden.
Den söta lilla Alexander som bjuder på sin mat om man ätit upp innan honom. Min söta som kommer och pussas på morgonen eller som kramar en och vill sitta i mitt knä.
Nej... Det är aldrig någon som sagt till mig att det är lätt att vara förälder tvärt om. Har tex min mamma sagt att Maria skaffa inte för många barn, inte fler än du klarar av.
Är det så att jag inte klarar fler för att jag känner så här? Eller hur är det egentligen? Klarar jag av fler barn som jag måste bära ut skrikandes från konsum. Kommer jag klara fler tre och sex års trottser. Tänk när zeb är 13 och Alle och Jojje är 6 och 5 år. Kul jag kommer ha då...
Hahahhaaaa
Men det är dumt att inte se saker och ting positivt.
Detta kommer jag klara...
Jag älskar barn...Jag älskar mina egna framförallt... Jag älskar andras barn med. Jag gillar barn. Jag skulle lätt kunna ha 13 st som man får lämna tillbax. Å fyra egna... hahaha!!
Nej nu ska jag inte svindla iväg för mkt med mina tankar.
Jag ville bara dela med mig av min snart 2 åriga son som bara kan säga NEJ NEJ NEJ och ge mamma huvudvärk // MARIA MAROSKA



Kommentarer
Postat av: Söderlund

Haha, bra där ! ;)

2008-10-04 @ 14:42:29
URL: http://ventux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0