Niklas åkte till jobbet 10 idag...

för att jag skulle få sova... Mkt snällt tycker jag!! Mkt mkt snällt...Men jag kunde inte riktigt uppskatta det då jag var så besviken på honom sedan igår.
Jag har vetat iof ett tag att han faktist tar till ciggen ibland. Men igår blev det så uppenbart. Okey att han fyllde år och att han och Danne satt och drack folkbärs och snackade brudar. Eller vad dem nu snackade om...Jobbiga sambosar eller något...
Jag röt tom i igår...
SKA DU RÖKA NU IGEN....
Tror att han sa till D att nu är Maria arg...
Men jag måste nog ta mig ett snack... eller så låter jag han röka och så får han vara ensam när han blir gammal. Då dumpar jag av honom på ett ålderdomshem så får han kvävas till döds i kol. Å jag själv reser världen runt och svärmar med massa icke rökande karlar!!
Nej det är väl klart att jag inte kommer lämna honom....Jag ser oss framför mig...Han framåt böjd över en rullator och det tjuter i lugorna varje gång han tar ett steg. Syrgastuben ligger i korgen framför honom och jag peppar på och baddar honom i pannan och strycker honom på ryggen. En promenad ut till ålderdomshemmets kök tar i vanligafall 1 minut men vi måste börja 15 minuter innan maten äns kommer fram för att Nicke skall kunna orka äta när maten väl är framme. Jag hjälper honom att inhalera och sätter ditt syrgasen ordentligt under näsan massor med gånger innan jag går hem till våran fd gemensamma lägenhet. Å på vägen hem gråter jag för att han har det så jobbigt. Å så kommer jag vara arg på honom för att han INTE lyssnade på mig när han var 26-27 år.  

Jag känner iaf mig mkt pigg idag. Trotts att jag var uppe med jonathan en timme i natt. Han är snuvig i näsan. Ingen feber...men snuvig så in i bomben. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom mer än vad jag gör. Alltså att det fanns nå bättre knep.
Näsfrida, koksalt och nezeril vad mer kan jag göra?
Nu sover han i Alexanders säng.
Balkongdörren står öppen för han ligger nerbäddad i sin mjuklift med fleace dress alá Wille. Å mössa på... Det är kallt för mig som nyss kommit ur duschen och sitter inlindad i en handduk.
Jag känner mig rätt så hotti idag. Med mina nya brillor... Tur jag fick nya brillor så jag kan känna mig lite snygg iaf.  
eller fick och fick...får köpa!! // MARIA MAROSKA

Kommentarer
Postat av: Elina

Hej! Jag vill åka till ett varmt land..

Dagens fråga: Vilket är ditt drömresmål? ;)

2008-10-15 @ 12:30:57
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0